Dźwięk w filmie – Baza Wiedzy

Warstwa audialna filmu jest równie ważna, co wizualna. Często jednak pomija się jej analizę w różnych tekstach czy materiałach, a osoby odpowiedzialne za dźwięk w filmie nie są tak znane, jak te związane z innymi dziedzinami kinematografii.


Sound design. Rozmowa z Piotrem Knopem

Jeden z mistrzów polskiego kina, Grzegorz Królikiewicz, opanował sztukę dobierania dźwięków do perfekcji. W swoich filmach zmusza widza do wyobrażania sobie tego, co się dzieje poza kadrem, właśnie przy pomocy odgłosów czy brzmień. Piotr Knop przez wiele lat współpracował z twórcą „Na wylot”, a w rozmowie z Malwiną Czajką (dyrektorką Festiwalu Kamera Akcja, pasjonatce dźwięku, wykładowczyni w WSF i na UŁ) ponownie prześledza proces powstawania ścieżki dźwiękowej w filmie „Drzewa” z 1995 roku.


Dźwięki polskiego kina – cykl rozmów z reżyserami dźwięku

Dźwięki polskiego kina – rozmowa z Piotrem Knopem

90 lat filmu dźwiękowego. Połowę z tego okresu już w tej branży działam. Minęło kilka epok w tym czasie. Piotr Knop to człowiek legenda. 45 lat pracy przy realizacji dźwięku do filmów. Od mono aż po Dolby Atmos. Wiedza Piotra onieśmiela. Posłuchajcie jego niezwykłej opowieści o BARDZO mało znanej historii wprowadzenia dźwięku przestrzennego do polskiej kinematografii.

Dźwięki polskiego kina – Katarzyna Szczerba

Z Kasią Szczerbą o wyzwaniach dźwiękowych na planie i w postprodukcji, satysfakcji i ulubionych elementach pracy nad dźwiękiem rozmawia Malwina Czajka. Dźwięk ma pomóc wydobyć to co w danym filmie jest najważniejsze.

Dźwięki polskiego kina – Michał Kosterkiewicz

Wywiad z Michałem Kosterkiewiczem. Reżyserem dźwięku z 30-letnim doświadczeniem. Związany z Wytwórnią Filmów Fabularnych w Łodzi, potem Studiem Filmowym Łódź, następnie z TOYA Studios, obecnie z Opus Film. Brał udział w realizacji takich hitów filmowych, jak „Kiler”, „Zmruż oczy”, „Magiczne drzewo”, „Moja krew”, „Listy do M.” Laureat nagrody Orły za dźwięk do filmu „Mała Moskwa”.

Dźwięki polskiego kina – Sebastian Witkowski i Mateusz Adamczyk

„Jestem mordercą” Macieja Pieprzycy, wyprodukowany przez RE Studio (Renata Czarnkowska-Listoś) to świetny przykład sound designu. O wybranej scenie, klimacie, wrażliwości dźwiękowej reżysera Malwina Czajka rozmawia z Sebastianem Witkowskim i Mateuszem Adamczykiem – reżyserami dźwięku, założyciele studia Soundmaking.

Dźwięki polskiego kina – Franciszek Kozłowski

Dźwięk drewna…czyli jak kreuje świat audialny Franciszek Kozłowski z Ucho Studio. Staram się trzymać idei. Gdy wymyślę sobie temat to staram się w tym temacie dźwiękowym być konsekwentnym. Trzymamy się drewna albo jakaś cywilizacja wkracza i burzy to drewno. Lubię sobie podpowiadać hasła, które pomagają mi dobierać sposób udźwiękowienia – Franciszek Kozłowski, reżyser dźwięku, założyciel studia Uchostudio.


Newsletter
Polub nas
Partnerzy