15. FKA
Znamy wyniki Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight:
Jury Główne, w składzie Sandra Drzymalska, Piotr Guszkowski, Michał Piepiórka
Kategoria: Najlepsza Etiuda „Live Action”
- NAGRODA GŁÓWNA, w tym nagroda pieniężna w wysokości 1.000 PLN
Pomarańcza z Jaffy, reż. Mohammed Almughanni
Uzasadnienie: Za mistrzowskie wykorzystanie formuły krótkiego metrażu i ograniczonej przestrzeni, w której umieszczono akcję. Ten film trzyma w napięciu, a przy tym potrafi zaskoczyć humorem. Choć historia została osadzona w konkretnym kontekście, dotyka relacji izraelsko-palestyńskich, jej przesłanie wybrzmiewa bardzo uniwersalnie. A to dlatego, że skupia się na człowieku. - WYRÓŻNIENIE
A Summer’s End Poem, reż. Lam Can-Zhao
Uzasadnienie: Za kunsztowną formę filmowego obrazu, za pomocą którego w zaskakujący sposób opowiedziano o marzeniach, pasji i wolności, niszczonych przez opresyjny system.
Kategoria: Najlepsza Animacja
- NAGRODA GŁÓWNA, w tym nagroda pieniężna w wysokości 1.000 PLN
Dragfox, reż. Lisa Ott
Uzasadnienie: Za przedstawienie wzruszającej historii o wolności, poszukiwaniu własnej tożsamości w nieoczywisty, zabawny i niezwykle ujmujący sposób. - WYRÓŻNIENIE, w tym nagroda specjalna od -soundmaking-
Ziemniaki, reż. Marcin Podolec
Uzasadnienie: Za urzekającą szczerość przekazu i pokazanie, jaką rewolucją – w życiu i w sztuce – może być uwolnienie się od narzuconej narracji i pozwolenie sobie na popełnianie błędów
Po raz drugi, publiczność decydowała o tym, która etiuda bądź animacja przypadła im najbardziej do gustu. Po zliczeniu wszystkich głosów, wyniki prezentuje się następująco: Stymulanty & Empatogeny, reż. Mateusz Pacewicz.
Dodatkowo, w tym obradowały również 2 inne składy jurorskie:
- Jury Koła Naukowego Filmoznawców Uniwersytetu Łódzkiego, w składzie: Jakub Dulny, Karolina Majka, Antonina Noińska
Nagroda dla etiudy: Taniec w narożniku, reż. Jan Bujnowski
Uzasadnienie: Znajduje złoty środek między powagą tematu postkomunizmu a groteskową formą. Ukrywa trudną rzeczywistość lat 80. za kurtyną lekkości i komizmu, zachwycając przy tym świeżym podejściem do obrazowania polskiej mentalności. Urzeka wizualną narracją, która pozbawiona jest zbędnej martyrologii. - Jury Młodych, w składzie: Bartosz Ciechanowicz, Antonina Zwolińska, Zosia Żyłka
Nagroda dla etiudy – Taniec w narożniku, reż. Jan Bujnowski
Uzasadnienie: Za niesamowicie odważne w swojej bezkompromisowej szczerości podejście do przeszłości i relacji z najbliższymi. Unikatową, nietuzinkową i pełną humoru formę, pokazujące że czasem wystarczy niewiele by powiedzieć wszystko. Za kreatywność i nieustanne przypominanie swoim filmem o istocie wspomnień, roli troszczenia się o pasje, które łączą nas z drugim człowiekiem, ale przede wszystkim – o pielęgnowaniu w sobie swojego wewnętrznego dziecka.
Ogromnie gratulujemy!
Poznaliśmy 30 tytułów, które znalazły się w Międzynarodowym Konkursie Authors Spotlight w ramach 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja. Są to etiudy i animacje z Polski, Macedonii Północnej, Chin, Iranu, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Kanady, Grecji, Estonii oraz Niemiec. Konkursowe filmy będzie można zobaczyć w 4 blokach, w dniach 24-27 października:
- blok I: 24 października, godz. 18:30
Etiudy i animacje w bloku: Cztery ściany pamięci, Familes’ Albums, MoMo & LuLu, Pan Szewc, Taki szczęśliwy dzień, The Waiting, Together - blok II: 25 października, godz. 19:15
Etiudy i animacje w bloku: ALL MY FUCKING SUPERHEROES, Honey Bunny, Jak być kochanym?, Miasto jeży, Nabu, Puste przestrzenie, Sheep, Taniec w narożniku - blok III: 26 października, godz. 10:00
Etiudy i animacje w bloku: Dobry chłopak, Dragfox, Jestem, MAVERA, My, morze i smutny koniec, Nagie oko, Rosół z kaczki - blok IV: 27 października, godz. 12:00
Etiudy i animacje w bloku: A Summer’s End Poem, Crab Day, Pomarańcza z Jaffy, Ready, Profesjonalny rodzic, Stymulanty & Empatogeny, Swifts, Ziemniaki
Kto zwycięży w tym roku? Wyniki konkursu poznamy 27 października (niedziela) o godz. 18:00 podczas Zamknięcia Festiwalu.
Wszystkie filmy wyświetlane są w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami.
A Summer’s End Poem
reż. Lam Can-Zhao
czas trwania: 15 min.
produkcja: Chiny, 2024
Tuż przed końcem wakacji chłopak ze wsi postanawia spełnić swoje marzenie o miejskiej fryzurze, wydając na to wszystkie oszczędności. Jednak rezultat tego kroku okazuje się zaskakujący. Jest to opowieść o pożegnaniu z dzieciństwem, pełna poetyckiego uroku kończącego się lata.
Etiuda pokazywana na: Berlinale 2024 (sekcja Generation, nagroda: Kryształowy Niedźwiedź, najlepszy film krótkometrażowy), Festiwal Filmu i Sztuki “Dwa Brzegi” 2024; Vienna Shorts 2024, Kurzfilm Festival Hamburg
Dobry chłopak
reż. Mikołaj Piszczan
czas trwania: 22 min. 19 s.
produkcja: Polska, 2023
Lawirujący między komedią a dramatem mockument opowiadający o samotnym, samozwańczym coachu o cringe’owej osobowości, który stara się nawiązać kontakt z ludźmi, próbując zmienić ich życie „na lepsze” – ale jego metody pozostawiają wiele do życzenia.
Szkoła Filmowa w Łodzi
Honey Bunny
reż. Gracjana Piechula
czas trwania: 23 min. 30 s.
produkcja: Polska, 2024
Emerytowany strażak Staszek z ukochaną żoną Alinką dzieli wszystko, poza jednym – sypialnią. Staszkowi łatwiej jest okazywać uczucia puchatym królikom, które hoduje w przydomowej szopie, niż Alince. Kiedy odkrywa, że żona w tajemnicy przed nim, zatrudniła się jako przytulaczka w salonie płatnego przytulania Honey Bunny, musi skonfrontować się nie tylko z nią, ale też z własną seksualnością i potrzebami.
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Etiuda pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024, Ińskie Lato Filmowe 2024
Jestem
reż. Cezary Orłowski
czas trwania: 24 min. 10 s.
produkcja: Polska, 2024
Miłość, intymność i seksualność to tematy, których mama Bartka, młodego mężczyzny z zespołem Downa, unika jak ognia. Przygotowuje go za to do pracy w domu pogrzebowym, który prowadzi. W ponurej scenerii Bartek pilnie przygotowuje zwłoki do pochówku. Wszystko zmienia się, gdy spotyka dziewczynę, która niedawno pojawiła się w jego mieście. Wybucha miłość.
Debiut reżyserski
Warszawska Szkoła Filmowa
Etiuda pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024, Lubuskie Lato Filmowe 2024
MAVERA
reż. Batuhan Ibrahim
czas trwania: 22 min. 30 s.
produkcja: Macedonia Północna, 2023
Po śmierci ojca, Biljana próbuje sprzedać dom i pomóc siostrze Vicky opuścić małe miasteczko w poszukiwaniu lepszej przyszłości. Najpierw musi przejść przez labirynt dysfunkcyjnej biurokracji, udowadniając, że jej ojciec naprawdę nie żyje. A zegar tyka.
Etiuda pokazywana na: International Cinematographers Film Festival Manaki Brothers 2023, BalKam Slovenia 2024
Miasto jeży
reż. Mateusz Rybiński
czas trwania: 16 min.
produkcja: Polska, 2023
Do ośrodka leczenia uzależnień dla głuchej młodzieży trafia nowy pacjent. Na drodze jego terapii staje rodzące się, ciężkie do nazwania uczucie do długo przebywającej już tam dziewczyny. Całość filmu opowiedziana jest w języku migowym.
Debiut reżyserski
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Etiuda pokazywana na: FPFF w Gdyni 2024, Węgiel Film Festival 2024, Palm Springs Short Fest 2024, Warszawski Festiwal Filmowy 2023
Nagie oko
reż. Helena Oborska
czas trwania: 28 min. 25 s.
produkcja: Polska, 2023
Samotna pokojówka podgląda gości hotelowych, chcąc wypełnić wewnętrzną pustkę. Jej pragnienia pobudza romans z telenoweli, którą obsesyjnie ogląda. Gdy pewnego dnia w hotelu zjawia się aktor ze świeżo obejrzanego odcinka, marzenia głodnej uczuć kobiety zaczynają wykraczać poza jej wyobraźnię. Zrobi wszystko, by zrealizować swoją dziką fantazję i odegrać serialowy romans w rzeczywistości.
Studio Munka
Etiuda pokazywana na: Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024, Festiwal Filmu i Sztuki “Dwa Brzegi” 2024, Lato z Muzami 2024
Pan Szewc
reż. Michał Łukowicz
czas trwania: 23 min. 25 s.
produkcja: Polska, 2024
Mateusz Wróbel jest dyplomowanym polonistą. Kilka lat temu rzucił pracę w szkole i otworzył warsztat szewski na starym dworcu w Czechowicach-Dziedzicach. W tym roku Mateusz czeka na narodziny swojego syna, co staje się pretekstem do wielu rozmów z klientami o butach, poezji i życiu…
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Etiuda pokazywana na: Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024
Pomarańcza z Jaffy
reż. Mohammed Almughanni
czas trwania: 26 min. 49 s.
produkcja: Polska, 2023
Młody Palestyńczyk Mohammed desperacko szuka taksówki, która prze- wiezie go przez izraelski punkt kontrolny. Taksówkarz Farouk odkrywa, że Mohammedowi już raz nie udało się przekroczyć punktu kontrolnego. Zaczynają się kłopoty.
Szkoła Filmowa w Łodzi
Etiuda pokazywana na: FPFF w Gdyni 2024, Krakowski Festiwal Filmowy 2024
Profesjonalny rodzic
reż. Erik Jasaň
czas trwania: 14 min. 30 s.
produkcja: Słowacja, 2024
Ingrid mieszka w małej wiosce we wschodniej Słowacji, gdzie ludność romska jest ofiarą nieustępliwej stygmatyzacji. Mimo to Ingrid postanawia zostać prawnym przedstawicielem młodej romskiej dziewczyny, co narusza kruchą równowagę jej domu.
Debiut reżyserski
Etiuda pokazywana na: Festival Internacional de Cine de Lebu 2024, HollyShorts Film Festival 2024 (Los Angeles), Balinale 2024 (Indonezja)
Sheep
reż. Hadi Babaeifar
czas trwania: 13 min. 15 s.
produkcja: Iran, 2024
Mała dziewczynka mieszkająca z matką w Teheranie postanawia uratować owce przed złożeniem ich w ofierze podczas tradycyjnej ceremonii zwanej Eid-e-Ghorban.
Etiuda pokazywana na: Berlinale 2024 (sekcja: Generation)
Stymulanty & Empatogeny
reż. Mateusz Pacewicz
czas trwania: 25 min
produkcja: Polska, 2024
Antek, niewyoutowany, nastoletni gej z bogatej rodziny, pod pretekstem kolejnej transakcji narkotykowej zaprasza do siebie nastoletniego dilera, Kubę, w którym jest beznadziejnie zakochany. Antek nie wie, że Kuba odwiedza go z misją, którą otrzymał od przełożonych: Ojca i Brata. Gangsterska rodzina podejrzewa, że chłopak sam handluje na lewo kupionym od nich mefedronem.
Debiut reżyserski
Wajda School
Etiuda pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024; Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024
Taki szczęśliwy dzień
reż. Piotr Pluta
czas trwania: 18 min. 11 s.
produkcja: Polska, 2024
Tomasz potrzebuje pieniędzy. Dzisiaj odzyska wszystko – zakład, Małgorzatę i syna, który właśnie kończy dziesięć lat. Dzisiaj się uda. Jednak próba uszczęśliwienia dziecka może okazać się zbyt ryzykowna.
Debiut reżyserski
Gdyńska Szkoła Filmowa
Etiuda pokazywana na: FPFF w Gdyni 2024
Taniec w narożniku
reż. Jan Bujnowski
czas trwania: 13: min. 45 s.
produkcja: Polska, 2024
Po upadku komunizmu w 1989 roku kolorowe telewizory przestają być w Polsce towarem luksusowym. Ekrany w domach Polaków zaczynają wyglądać podobniej do rzeczywistości za oknem. Czy jednak rzeczywistość jest naprawdę kolorowa?
Szkoła Filmowa w Łodzi
Etiuda pokazywana na: Semaine de la Critique Cannes 2024, MFF Nowe Horyzonty 2024, Festiwal Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” 2024
Together
reż. William Wrubel
czas trwania: 11 min 32 s.
produkcja: Stany Zjednoczone, 2023
Rozczarowani koncepcją monogamii, Ben i Sophie umawiają się na trójkąt z tajemniczym wspólnym znajomym. W na wpół umeblowanym mieszkaniu Bena na Brooklynie, z niecierpliwością czekają na przybycie tego trzeciego. Jednak gdy dzień zamienia się w noc, staje się jasne, że ich znajomy może nigdy się nie pojawić.
Debiut reżyserski
Etiuda pokazywana na: ZINEBI International Festival of Documentary and Short Film of Bilbao 2023 (Hiszpania), Flickerfest International Short Film Festival 2024 (Australia)
ALL MY FUCKING SUPERHEROES
reż. Piotr Kabat
czas trwania: 12 min.
produkcja: Polska, 2023
Młody reżyser podróżuje do Los Angeles, by podpisać kontrakt z hollywoodzkim studiem filmowym. Pozornie zwyczajna podróż taksówką zamienia się w epicką odyseję przez historię kina, popkulturę i osobiste wspomnienia. Film łączy wizualne style komiksów i filmów.
Animacja pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024, Festiwal Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” 2024
Crab Day
reż Ross Stringer
czas trwania: 11 min.
produkcja: Wielka Brytania, 2023
W ramach corocznego rytuału społeczności rybackiej młody chłopiec musi zabić swojego pierwszego kraba, aby stać się mężczyzną i zyskać aprobatę ojca.
The National Film & Television School (NFTS)
Animacja pokazywana na: BAFTA 2024 (Najlepszy brytyjski krótkometrażowy film animowany)
Cztery ściany pamięci
reż. Joanna Płatek
czas trwania: 11 min. 46 s.
produkcja: Polska, 2024
Opowieść o dziewczynie, która chciała uciec od własnego strachu, ale przypadkowo uwięziła się razem z nim w małej chatce w lesie. Zamknięta w czterech ścianach, bez wyjścia, musi radzić sobie z głodem, zimnem i strachem przed czymś, co kiedyś chciało ją skrzywdzić… ale teraz leży martwe obok niej.
Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu
Dragfox
reż. Lisa Ott
czas trwania: 8 min. 10 s.
produkcja: Wielka Brytania, 2024
Poszukiwania tożsamości Sama zostają przerwane przez tajemniczego lisa z sąsiedztwa. Razem wyruszają w magiczną podróż na strych, aby odkryć zaskakujące rzeczy, które mogą ich łączyć i jak świętować sposoby, w jakie się różnią.
The National Film & Television School (NFTS)
Animacja pokazywana na: BFI London Film Festival 2024, YUGO BAFTA Awards 2024, Etiuda i Anima 2024
Familes’ Albums
reż. Moïa Jobin-Paré
czas trwania: 8 min.
produkcja: Kanada, 2023
Obrazy fotograficzne, sceny z życia codziennego. Połączone razem tworzą nowy krajobraz.
Animacja pokazywana na: Annecy Animation Film Festival 2024, REGARD – Festival International du Court Métrage au Saguenay 2024, Ottawa International Animation Film Festival 2023
Jak być kochanym?
reż. Nawojka Wierzbowska
czas trwania: 10 min. 30 s.
produkcja: Polska, 2023
Historia Chłopca, który bardzo chce być głaskany przez swoją Mamę. Niestety – uwaga kobiety jest całkowicie skupiona na jej ukochanym psie. Do czego zdolny jest chłopiec, by zwrócić na siebie uwagę mamy?
Studio Munka
Animacja pokazywana na: Warszawski Festiwal Filmowy 2023
MoMo & LuLu
reż. Anita Kwiatkowska-Naqvi
czas trwania: 9 min.
produkcja: Polska, 2023
W nieprzyjaznym świecie dwa podwodne stworzenia spotykają się i zakochują w sobie. Czy ich miłość wystarczy, by pozostać razem?
Studio Munka
Animacja pokazywana na: Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024 (wyróżnienie)
My, morze i smutny koniec
reż. Małgorzata Rybak
czas trwania: 2 min.
produkcja: Polska, 2023
Kiedy w końcu docierasz do swojego ulubionego miejsca do snorkelingu, ale nagle wszystko wymyka się spod kontroli.
Ale czy wiesz dlaczego?
Animacja pokazywana na: Octopus Film Festival 2024, ANIMATOR 2024, Uppsala Short Film Festival 2024 (Szwecja)
Nabu
reż. Joanna Rusinek
czas trwania: 5 min. 23 s.
produkcja: Polska, 2023
Nabu i jej brat mieszkają w wiosce, gdzieś za górami, za morzami. Pewnego dnia wioska zostaje napadnięta i płonie doszczętnie. W zamieszaniu dzieci tracą siebie z oczu. Dziewczynce nie pozostaje nic innego jak piesza podróż przed siebie. Rusza tuląc do siebie ulubioną zabawkę brata. Na jej drodze stają postaci żołnierzy-celników pilnujących niewidzialnych granic. Udaje się jej pokonać przeszkody i znaleźć się na łódce, wśród innych uchodźców. Wielka fala wyrzuca Nabu za burtę.
Animacja pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024, Festiwal Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” 2024, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024
Puste przestrzenie
reż. Marta Koch
czas trwania: 13 min 42 s.
produkcja: Polska, 2024
Podczas sesji terapeutycznej traumatyczne wspomnienia powracają w ekspresyjnych i sugestywnych obrazach. Z chaosu powoli wyłania się porządek. Dzięki nowej perspektywie bohaterce łatwiej jest znaleźć język do opisania trudnych doświadczeń.
Animoon Studio, Szkoła Filmowa w Łodzi
Ready
reż. Eirini Vianelli
czas trwania: 10 min 50 s.
produkcja: Grecja, 2023
Pracownicy greckiego parlamentu zmagają się z nudą i antagonistycznymi współpracownikami. Poruszają się w egzystencjalnym niepokoju po wspólnych przestrzeniach zabytkowego biurowca, obarczając się jego nieuniknioną, bogatą historią. Gry o władzę sprawiają, że napięcie rośnie, powodując, że zaczynają śpiewać. Muzyka uczyni ich szczerymi, wyrozumiałymi i (miejmy nadzieję) uwolni ich, zanim będzie za późno.
Animacja pokazywana na: Animafest Zagreb 2024
Rosół z kaczki
reż. Maria Dakszewicz
czas trwania: 4 min. 41 s.
produkcja: Polska, 2024
Wyczerpany nocnymi przygodami mężczyzna bierze kąpiel i nawiązuje dialog z gumową kaczką. Razem wędrują przez wydarzenia poprzedniego wieczoru, eksplorując miejskie restauracje.
Szkoła Filmowa w Łodzi
Animacja pokazywana na: MFF Nowe Horyzonty 2024, Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych MŁODZI I FILM 2024, Animafest Zagreb 2024
Swifts
reż. Ada Napiorkowski
czas trwania: 5 min. 1 s.
produkcja: Estonia, 2024
Jak co roku jerzyki wracają do swoich domów w dzielnicach sypialnych. Tym razem nie znajdują żadnych ludzi. Przestrzeń jest wypełniona duchami.
Estonian Academy of Arts
Animacja pokazywana na: Annecy Festival 2024, Melbourne International Animation Festival (2024), Sopot Film Festival 2024, Stop Trik 2024.
The Waiting
reż. Volker Schlecht
czas trwania: 15 min.
produkcja: Niemcy, 2023
Karen Lips jest badaczką i przez kilka lat mieszka w małej chatce w Kostaryce, aby obserwować żaby. Kiedy opuszcza las chmurowy na krótki czas i wraca, żaby znikają. Wszystkie. Karen wyrusza na ich poszukiwanie i odkrywa straszną prawdę.
Ziemniaki
reż. Marcin Podolec
czas trwania: 4 min 3 s.
produkcja: Polska, 2023
Kiedyś nauczysz się rysować, kiedyś będziesz mieć drogi samochód, kiedyś osiągniesz sukces – lista oczekiwań ojca względem syna, sprawia, że młody chłopak nie potrafi cieszyć się codziennością. Żyjąc od dziecka w cieniu niezaspokojonych ambicji, czuje, że ciągle nie jest wystarczająco dobry, by zadowolić rodzica. Sytuacja zmienia się kiedy sam zostaje ojcem. Czy swojemu dziecku postawi poprzeczkę równie wysoko?
Animacja pokazywana na: Krakowski Festiwal Filmowy 2024
NAGRODY W MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE AUTHORS SPOTLIGHT TO M.IN.:
- nagroda pieniężna w wysokości 1.000 PLN w kategorii Najlepsza Etiuda „Live Action” (nagroda dla Reżysera filmu) – Nagroda Główna,
- nagroda pieniężna w wysokości 1.000 PLN w kategorii Najlepsza Animacja (nagroda dla Reżysera filmu) – Nagroda Głowna,
- nagroda Publiczności (bez podziału na kategorie),
- nagroda Jury Młodych, składającego się z laureatów Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej (bez podziału na kategorie),
- nagroda Koła Naukowego Filmoznawców Uniwersytetu Łódzkiego (bez podziału na kategorie),
- nagroda od – soundmaking – – możliwość profesjonalnego zgrania dźwięku kolejnego filmu,
- roczna subskrypcja do międzynarodowej platformy z filmami artystycznymi Kinoscope,
- nagrody książkowe od Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego,
- nagrody książkowe od Wydawnictwa Officyna,
- nagrody książkowe od Wydawnictwa Szkoły Filmowej w Łodzi,
- nagrody rzeczowe.
KALENDARZ KONKURSU
- Otwarcie naboru zgłoszeń do Konkursu – 15.05.2024 r.
Opłata rejestracyjna zależna jest od daty przesłania zgłoszenia i wynosi odpowiednio:
• 10$ (~40 PLN) (Early Birds) – dla zgłoszeń przesłanych do 11.08.2024 r.
• 15$ (~60 PLN) (Regular Deadline) – dla zgłoszeń przesłanych od 12.08.2024 r. - Zakończenie naboru –
31.08.2024 r., 23:59 (UTC+2), 08.09.2024 r., 23:59 (UTC+2). - Selekcja filmów konkursowych przez Komisję Selekcyjną – 01–15.09.2024 r.
- Publikacja pełnej listy filmów, które wezmą udział w Konkursie – 23.09.2024 r.
- Projekcje filmów konkursowych podczas Festiwalu – 24-27.10.2024 r.
- Ogłoszenie zwycięzców Konkursu – 27.10.2024 r.
JURY GŁÓWNE MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU AUTHORS SPOTLIGHT:
- Sandra Drzymalska – Polska aktorka urodzona w 1993 roku. Rozgłos przyniosły jej pierwszoplanowe role w „Powrocie” Magdaleny Łazarkiewicz i w serialu „Sexify” (Netflix, 2021-). Za filmy „Ostatni komers” Dawida Nickela, „Każdy ma swoje lato” Tomasza Jurkiewicza otrzymała wyróżnienie aktorskie na FPFF w Gdyni. Grała w „Filipie” Michała Kwiecińskiego, „IO” Jerzego Skolimowskiego (nominacja do Orła za najlepszą główną rolę kobiecą), „Sole” Carlo Sironi (nagrodzony na festiwalu w Wenecji polsko-włoski dramat) i ostatnio w „Białej odwadze” Marcina Koszałki czy też serialach: „Belfer” (TVN, CANAL+, 2016-2023), „#BringBackAlice” (HBO MAX, 2023). W filmie „Simona Kossak” w reżyserii Adriana Panka wcieliła się w tytułową słynną polską biolożkę.
- Michał Piepiórka – kulturoznawca, krytyk filmowy, autor bloga Bliżej Ekranu. Adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, wykładowca na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa UAP. Publikuje w Miesięczniku Kino, w Czasie Kultury i na portalu Filmweb. Trzykrotnie wyróżniany w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka, dwukrotnie nominowany do nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Autor książki „Rockefellerowie i Marks nad Warszawą. Polskie kino fabularne wobec transformacji gospodarczej”.
- Piotr Guszkowski – dziennikarz działu Kultura „Gazety Wyborczej”. Z wykształcenia psycholog. Pisze i rozmawia o kulturze, przede wszystkim o filmach. Przez lata współpracował także z dziennikiem „Metro”, „Aktivistem” czy Onetem, robił wywiady dla polskiego „Esquire’a”.
JURY MŁODYCH MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU AUTHORS SPOTLIGHT złożone z laureatów Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej
JURY KOŁA NAUKOWEGO FILMOZNAWCÓW UŁ
W tym roku wsparciem selekcji konkursowej Authors Spotlight są osoby członkowskie Koła Naukowego Filmoznawców UŁ w składzie: Hanna Tkachova oraz Wiktor Szymurski.
Partnerzy Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight:
ARCHIWUM KONKURSU
Jak co roku, poszukujemy unikalnych, autorskich opowieści, dokumentów, animacji, eksperymentów, które zostaną zaprezentowane podczas jubileuszowego. 15. Festiwalu Kamera Akcja. Twórcy i twórczynie mogą nadsyłać swoje krótkiemetraże w dwóch kategoriach: „Live Action” oraz Animacje. W zeszłym roku, w ścisłej preselekcji znalazły się aż 226 produkcji z całego świata. [przeczytaj więcej o Konkursie]
DO KONKURSU MOŻNA ZGŁASZAĆ FILMY:
- o maksymalnej długości 30 minut
- zrealizowane po 1 stycznia 2023 r.
15. Festiwal Kamera Akcja odbędzie się od 24 do 27.10.2024 w Łodzi oraz od 14 do 23.10.2024 online na platformie Think Film. Zadanie realizowane jest dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Uniwersytetu Łódzkiego – mecenasa festiwalu. Głównymi partnerami festiwalu są Monopolis i Szkoła Filmowa w Łodzi. Festiwal Kamera Akcja i Festiwal Mediów Człowiek w Zagrożeniu tworzą sieć współpracy „Łódzki Festiwal Filmowy”.