Loża Krytyków 2023

Ponieważ działalność około krytyczna nie jedno ma imię, a osób piszących recenzje, felietony, przeprowadzających wywiady z ludźmi kina czy nagrywających podcasty jest wiele, nietrudno w dzisiejszych czasach się pogubić. Stąd trzecia odsłona Loży Krytyków na Festiwalu Kamera Akcja! W tym roku tworzy ją ponad czterdziestu przedstawicieli i przedstawicielek szeroko rozumianej krytyki filmowej. Na FKA wszystkie jej formy są traktowane na równi, dlatego w szeregach Loży można znaleźć zarówno osoby publikujące treści w tradycyjnych mediach, poprzez twórców wideo, aż po osoby działające w mediach społecznościowych. Podczas 14. edycji Festiwalu Kamera Akcja członkowie i członkinie Loży Krytyków będą zamieszczać swoje oceny i opinie na portalu Pełna Sala.


Ewa Balana – Filmosfera

Redaktorka serwisu internetowego Filmosfera.pl od sześciu lat. Pisze recenzje filmów oraz newsy i relacje z wydarzeń filmowych takich jak uroczyste premiery, festiwale i przeglądy filmowe. Fotografuje. Pierwsze kroki w dziennikarstwie stawiała przed laty w Gazecie Studenckiej podczas studiów na Uniwersytecie Warszawskim (na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych). Następnie współpracowała z redakcjami związanymi z tematyką kulturalną.
Pracowała jako tłumaczka z języków angielskiego i hiszpańskiego, tworząc content serwisów. Zainteresowanie sztuką filmową skłoniło ją do pracy na planach filmowych w charakterze statystki, co pozwoliło poznać proces produkcji „od kuchni”.
W wolnych chwilach tworzy witraże i maluje obrazy, no i oczywiście ogląda filmy.

Jan Brzozowski – Filmorg.pl

Absolwent poznańskiego filmoznawstwa, swoją pracę magisterską poświęcił etyce krytyka filmowego. Publikuje na łamach portalu film.org.pl, internetowego tygodnika „Nowy Napis Co Tydzień” oraz magazynu „Kino”. Poza dziesiątą muzą interesuje go również literatura amerykańska oraz francuska, a także piłka nożna (od 2006 roku jest oddanym kibicem FC Barcelony – ze wszystkimi tej decyzji konsekwencjami). Podobnie jak Woody Allen, żałuje w życiu tylko jednego: że nie jest kimś innym.

Klara Cykorz

Kulturoznawczyni, krytyczka filmowa. Pisze m.in. dla „Dwutygodnika” (gdzie prowadziła cykl „Gadanie” poświęcony serialom telewizyjnym), „Krytyki politycznej”, internetowego „Czasu kultury” i „Ekranów”. Laureatka Nagrody im. Krzysztofa Mętraka (2018).

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk

Socjolożka i historyczka. Od 2009 roku prowadzi bloga „Zwierz Popkulturalny” poświęconego filmom, serialom. Jest współprowadzącą podcastów „ZVZ”, „Czytu Czytu” i twórczynią podcastu „Jeszcze słowo”. Autorka książek popularno-naukowych poświęconych kulturze popularnej – „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej” (W.A.B 2018) i „Seriale. Do następnego odcinka” (W.A.B 2021). Jej najnowsza książka „Mam nadzieję” (W.A.B 2022) to specyficzny poradnik dla zagubionych w życiu i dorosłości.

Małgorzata Czop – Movieway

Absolwentka neurokognitywistyki i nowego filmoznawstwa na SWPS. Założycielka bloga Movieway. Współpracuje z WP.pl, gdzie pisze relacje z festiwali filmowych: Berlinale, Toronto, Karlovych Warów czy Gdyni. Od kilku lat pracuje w TVN, zajmując się promocją online seriali i kanałów tematycznych, m.in. Skazana, TVN Fabuła. Prowadzi autorski program „playerlove”.

Diana Dąbrowska

Filmoznawczyni, krytyczka filmowa, edukatorka, organizatorka wielu imprez filmowych, festiwali i przeglądów. Od 2019 dyrektor artystyczna Festiwalu Filmowego Hommage a Kieślowski w Sokołowsku. Jej teksty i felietony ukazują się m.in. na Filmwebie, w Miesięczniku ZNAK, Ekranach, Miesięczniku KINO, tomach zbiorowych i monografiach akademickich. W sieci prowadzi projekt edukacyjnych spotkań online i podcastów „Accademia włoskiego kina”, gdzie przygląda się mniej lub bardziej znanym dziełom wspaniałej kinematografii z Półwyspu Apenińskiego; Autorka podcastu „Kieślowski 2.0 – Nauka o filmie poprzez twórczość Krzysztofa Kieślowskiego”, w którym wystąpili m.in. Agnieszka Holland, Janusz Zaorski, Michał Oleszczyk i Mikołaj Jazdon. W 2022 została wyróżniona nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii „Krytyka Filmowa” (wcześniej dwukrotnie nominowana w tej kategorii w latach 2019 i 2021).

Dawid Dróżdż

Dziennikarz działu kultura „Gazety Wyborczej”. Pisze o kinie i polityce kulturalnej. Publikował m.in. w „Przeglądzie”, „Wirtualnej Polsce” i „Czasie Kultury”. Był redaktorem i autorem działu Patrząc „Kultury Liberalnej”. Jest Laureatem nagrody Krytyk Pisze.

Drugi Seans – Marta Chylińska, Mateusz Żebrowski

Od kilku lat prowadzą wspólnie kanał Drugi Seans, na którym omawiamy nowości filmowe i serialowe, próbując odczytać głębsze znaczenia tych tekstów kultury i ich konteksty. Jako stowarzyszenie Słowo i Film stworzyli serie edukacyjne online o współczesnym polskim kinie „Kanon kina polskiego po ’89” oraz „Młoda szkoła”. Mogliście ich również usłyszeć w sobotniej audycji filmowej Drugi Seans w Radiu Łódź.

Katarzyna Dydo-Rosłoń – Polskie Radio Czwórka

Dziennikarka radiowa i absolwentka MSKPU na wydziale projektowania odzieży. Na co dzień pracuje w radiu gdzie prowadzi autorskie audycje o kulturze i ekologii. W projektach stawia na indywidualny styl, różnorodność barw i ciekawe formy. Przy tworzeniu nowych ubrań zwraca uwagę na zrównoważone tkaniny i sposób produkcji jak najbardziej przyjazny środowisku. Wszystkie projekty powstają w Warszawskiej pracowni. Jej ubrania noszą artystki polskiej, alternatywnej sceny muzycznej m.in Bovska, Wolska, Daria, Magda Ruta i Wrona. Od niedawna razem z córką Marysią realizują się w pasji jeździeckiej i w opiece nad koniem.

Rafał Glapiak – Mocne Punkty

Filmoznawca i krytyk filmowy, laureat piątej edycji krytycznofilmowego konkursu „Powiększenie”. Autor strony MocnePunkty.pl, na której omawiane są amerykańskie klasyki oraz recenzowane nowości prosto z USA. O kinie pisze dla „Polityki”, „Rzeczpospolitej” i „Kina”, czasami również dla Filmwebu. Od 2022 roku członek Classic Movie Blog Association, stowarzyszenia zrzeszającego osoby zajmujące się badaniem wczesnego kina.

Bogna Goślińska

Studentka socjologii i kulturoznawstwa na UW. Pisze dla Kina i Ekranów, publikowała też w Krytyce Politycznej, Popmodernie i Final Girls. Szuka swojej drogi między krytyką i uczelnią, na razie lubi tę robotę.

Filip Grzędowski

Absolwent łódzkiego filmoznawstwa. Członek Koła Naukowego Filmoznawców Uniwersytetu Łódzkiego. Pisze dla portalu Immersja, którego jest współzałożycielem. Miłośnik wszelakich festiwali filmowych, dokumentów Wernera Herzoga, filmowych jointów Spike’a Lee oraz Nowej Francuskiej Ekstremy z Julią Ducournau na pokładzie. Poza intensywnym kinem chętnie sięga po komiks amerykański.

Jakub Izdebski – Interia

Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dzinnikarz redakcji filmowej portalu Interia, publikował także w czasopiśmie „Ekrany”. Za dzieciaka chciał zostać archeologiem, ale gdy tylko zobaczył „Park jurajski”, wiedział, że jego pasją są filmy. Ogląda wszystko — od kina festiwalowego do potworków, które Jean-Claude Van Damme produkował z myślą o rynku kaset wideo. Lubi odkrywać filmowe perełki, raczyć się produkcjami „tak złymi, że aż dobrymi” w gronie znajomych, długie spacery i superbohaterskie tasiemce. Jego ulubiony kolor to zielony, ulubiony dinozaur to ankylozaur, ulubiony pokemon to Psyduck, a najukochańszy film 2023 roku to „Spider-Man: Poprzez multiwersum”.

Michał Kaczoń – RadioZet.pl

Dziennikarz kulturalny, redaktor działu kultura w portalu RadioZet.pl. Wielki pasjonat i bywalec polskich i zagranicznych festiwali filmowych, który czasem traktuje salę kinową jak swój drugi dom.

Natalia Kaniak – FinalGirls

1/6 Final Girls, animatorka kultury i współtwórczyni podcastów filmowych (m.in. „Kobiety i gatunki” i „Final girls – podcast o kinie”). Od lat związana z festiwalem Ars Independent i kolektywem Śląsk Przegięty.

Katarzyna Kebernik

Edukatorka filmowa w zespole Ferment Kolektiv i redaktorka portalu Film w Szkole, gdzie poleca wartościowe kino dla najmłodszych. Z wykształcenia pedagożka, oligofrenopedagożka i literaturoznawczyni. O filmach – nie tylko tych dla dzieci – pisze m.in. dla miesięcznika „KINO” i portalu film.org.pl. Laureatka II miejsca w Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020, 2023) i zwyciężczyni Konkursu Krytyk Pisze FKA (2020).

Igor Kierkosz

Ur. 1996, krytyk literacki i filmowy po warszawskiej polonistyce. Publikuje m.in. w „Kinie”, „Wizjach” i „Dwutygodniku”. Tłumaczy filmy z języka ukraińskiego. Laureat Konkursu im. Krzysztofa Mętraka (2022), Konkursu im. Tymoteusza Karpowicza (2021) i Konkursu Krytyk Pisze (2020). W 2019 roku zasiadał w People’s Jury Festiwalu Filmowego Pięć Smaków. Entuzjasta mumblecore’u i filmów skejterskich.

Kaja Klimek – Kajutex

Edukatorka, tłumaczka i krytyczka filmowa i popkulturalna. Nieustannie dyskutuje o filmach i serialach – z widzami, gdy tylko nadarzy się okazja, z twórcami na festiwalach, z innymi krytykami w mediach, ze studentami na Uniwersytetach Warszawskim i SWPS, i co najważniejsze: z dzieciakami i młodzieżą w ramach programów edukacji filmowej. Prowadzi program Superbohaterowie w TVN Fabuła oraz Warsztat Filmowy w Red Carpet TV. W każdy piątek w Dzień Dobry TVN opowiada o filmach. W internecie działa jako Kajutex (YT, FB, IG, TT – jako kajutex.pl), zajmuje się również produkcją materiałów wideo pod szyldem Kajutex Studio.

Michał Konarski – Pełna Sala

Pracuje w kinie Amondo, studiuje kulturoznastwo na Uniwersytecie Warszawskim, pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego portalu Pełna Sala. Publikował na łamach „Polityki”, „Krytyki Politycznej”, „Rzeczpospolitej”, „Final Girls” czy „Stonera Polskiego”. Prowadzi prelekcje i spotkania wokół filmów. Lubi twórczość Godarda, Akerman, Jarmuscha, Tarra i Duras, serek wiejski, Sycylię, spacery, makarony i komunikację publiczną.

Łukasz Mańkowski – Pięć Smaków

Krytyk filmowy i badacz kina azjatyckiego, tłumacz z języka japońskiego i jeden z organizatorów Festiwalu Pięć Smaków. Na wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego przygotowuje interdyscyplinarną pracę doktorską na temat percepcji Japońskiej Nowej Fali i kina awangardowego, i prowadzi zajęcia z kina Azji. Jedna z osób mentorskich projektów Asian Cinema Education i People’s Jury na Festiwalu Pięć Smaków; uczestnik wielu warsztatów dla krytyków, w tym IFF Rotterdam Young Critics 2021 i Berlinale Talents 2022. Laureat konkursu Krytyk Piszę w 2019. Autor bloga o kinie azjatyckim: „Kinema Chromatica”. Publikuje na łamach MUBI, Sight & Sound, Senses of Cinema, ALT/KINO, Asian Movie Pulse, Czasopisma EKRANy, dwutygodnika, Czasu Kultury i innych.

Bartosz Marzec

kulturoznawca, dziennikarz i krytyk filmowy. Pisze dla miesięcznika KINO. Publikował m.in. w Dwutygodniku i Tygodniku Powszechnym.

Fot. Joanna Gierasimiuk

Patrycja Mucha

Ur. w 1991. Doktorantka w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego oraz krytyczka filmowa. Edukatorka w ramach akcji Skrytykuj!. Współpracowniczka festiwali filmowych i autorka bloga Filmowe odloty. Wyróżniona w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka w 2019 i 2020 roku. Autorka cyklu wideoesejów o polskim kinie „Na wyrywki”. Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk prowadzi podcast „Wtem, piosenka” poświęcony filmowym musicalom. Związana ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty.

Joanna Najbor

Doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UJ, absolwentka dziennikarstwa i filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nagradzana w konkursach eseistycznych i krytycznofilmowych – m.in. „Powiększeniu” Filmwebu (2018) i Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka (2019, 2020, 2022). Przez kilka lat pracowała przy organizacji festiwali filmowych, m.in. Warszawskiego Festiwalu Filmowego, Transatlantyku czy Millenium Docs Against Gravity. Swoje teksty publikuje lub publikowała m.in. na łamach Popmoderny, czasukultury.pl, Ekranów, Pleografu. Gra na wiolonczeli. Pochodzi z Zakopanego. GRAND PRIX XXVI Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka „Krew na bębnach, knykcie w lodzie. O stawaniu się muzykiem i poszukiwaniach dźwięku.

Jakub Nowociński – Filmawka

Jestem redaktorem portalu Filmawka oraz studiuję psychologię biznesu. W swojej pracy magisterskiej zagłębiam się w temacie sytuacji kobiet w biznesie w kontekście zjawiska zagrożenia stereotypem. Na co dzień całkowicie pochłania mnie jednak miłość do sztuki filmowej, a warszawskie kina studyjne mogą uznać mnie za domownika. Kocham wszystko, co włoskie – w szczególności Rzym, filmy Luki Guadagnino i lody pistacjowe.

Michał Oleszczyk

Konsultant scenariuszowy, wykładowca Wydziału „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2014-16 dyrektor artystyczny FPFF w Gdyni. Autor podcastu „SpoilerMaster”. Współscenarzysta filmu „Wszystkie nasze strachy” w reżyserii Łukasza Rondudy i Łukasza Gutta; kierownik literacki seriali Canal+ („The Office PL”, „Planeta Singli. Osiem historii”, „Pisarze. Serial na krótko”), konsultant scenariuszowy takich filmów jak „Hiacynt”, „Za duży na bajki”. Stały współpracownik serwisu RogerEbert.com; laureat Nagrody im. Krzysztofa Mętraka (2005) i Nagrody PISF (2012), nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej w kategorii Najlepszy Scenariusz (za „Wszystkie nasze strachy”).

Julia Palmowska – Pełna Sala

Redaktorka portalu Pełna Sala. Studentka portugalistyki i filozofii w Kolegium MISH na Uniwersytecie Warszawskim. Laureatka nagrody Jury Twórczyń Konkursu Krytyk Pisze (2021) oraz wyróżniona w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2022). Zakochana bez pamięci w kinie portugalskim, które łączy w sobie wszystko, czego w filmach potrzebuje. Uwielbia twórczość Oliveiry, Godarda, Resnais’go i Duras, choć nie wiadomo, czy innego dnia podałaby ten sam skład, gdyż – jak mówi – świat jest pełen pięknego kina na każdy dzień. Kiedy nie ogląda filmów, prawdopodobnie śpiewa i gra jazz, którego na co dzień uczy się w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie.

Michał Piepiórka – Bliżej Ekranu

Filmoznawca, krytyk filmowy, autor bloga Bliżej Ekranu. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, wykłada na Filmoznawstwie UŁ oraz na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa UAP. Publikuje w Miesięczniku Kino, w Czasie Kultury i na portalu Filmweb. Zajmuje się polskim kinem współczesnym, filmowymi obrazami transformacji ustrojowej oraz kinem popularnym schyłkowego PRL-u. Trzykrotnie wyróżniany w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2016, 2017, 2018) oraz dwukrotnie nominowany do Nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2017 – w kategorii Publicystyka filmowa w Internecie; 2021 – filmowa książka roku). Autor książki „Rockefellerowie i Marks nad Warszawą. Polskie kino fabularne wobec transformacji gospodarczej”.

Tomasz Poborca – Pełna sala

Jest absolwentem filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, redaktorem portalu Pełna Sala oraz pracownikiem Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi. Publikował w „Kwartalniku Filmowym”, „Studiach Filmoznawczych” i „Ekranach”. Dotychczasową działalność akademicką poświęcił twórczości Raúla Ruiza oraz Jean-Luca Godarda. Aktualnie zajmuje go recepcja kina francuskiego w czasopiśmiennictwie filmowym PRL-u.

POPtok/Totalny Brak Kultury –  Michał Miller i Marek Szczepański

POPtok – podkast (głównie) o kinie prowadzony przez Michała Millera i Marka Szczepańskiego, gdzie poważne analizy dzieł i całych filmografii sąsiadują z autoironią i dużym przymrużeniem oka. W każdy poniedziałek możecie posłuchać nowego odcinka, a w nim: przegląd newsów, sylwetka reżysera/aktora lub opis zjawiska związanego z omawianym filmem oraz recenzja nowego filmu. Od czasu do czasu pojawia się również odcinek z cyklu TRASHtok, w którym Marek i Michał omawiają filmy złe lub tak złe, że aż dobre.

Marcin Prymas

Krytyk amator i pasjonat kina, zwłaszcza światowego i gatunkowego. Laureat konkursu Krytyk Pisze w 2021 roku, wicenaczelny serwisu Pełna Sala i główny korespondent podczas zagranicznych festiwali filmowych, m.in. Berlinale, Cannes, Wenecja, Rotterdam, Udine Far East, Tallinn Black Nights. Współpracownik Filmwebu i Miesięcznika Kino.

Bolesław Racięski

Filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, współtwórca podcastu „Ścieżka dźwiękowa” oraz kanału czasopisma „Ekrany” na YouTube. Aktualnie kieruje projektem badawczym NCN poświęconym kinematografiom latynoamerykańskim. Uczy też historii filmu oraz przeróżnych niesamowitości, między innymi na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Marcin Radomski – KINOrozmowa.Marcin Radomski

Dziennikarz, krytyk filmowy, doktor nauk humanistycznych. Studiował na Uniwersytecie Warszawskim, Collegium Civitas i Uniwersytecie w Amsterdamie. Doktorat obronił w Instytucie Sztuki PAN. Publikuje w polskich i zagranicznych mediach. Wykłada w Warszawskiej Szkole Filmowej i Uniwersytecie SWPS. Autor i prowadzący kanał filmowy KINOrozmowa. Członek Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI. Nominowany w 2023 roku do nagrody PISF w kategorii krytyk filmowy.

Daria Sienkiewicz – Filmweb.pl

Krytyczka filmowa, absolwentka dziennikarstwa oraz studentka
Filmoznawstwa i Produkcji audiowizualnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współpracuje m.in. z Filmwebem, Miesięcznikiem KINO, Kwartalnikiem Ekrany, portalem Pełna Sala czy magazynem Wysokie Obcasy, gdzie pisze teksty przekrojowe, recenzje oraz relacje z festiwali filmowych, takich jak: Berlinale, Wenecja czy Cannes. Współredaguje i pełni funkcję redaktorki działu kultury w poznańskiej Gazecie Fenestra, która w 2022 roku uzyskała tytuł najlepszego medium studenckiego w Polsce w ogólnopolskim konkursie Pro Juvenes. Jest członkinią koła filmoznawczego UAM. Naukowo pasjonują ją: gender studies, feministyczna teoria kina, jak i wizerunek oraz reprezentacja mniejszości seksualnych w filmie oraz mediach.

Sebastian Smoliński

Krytyk filmowy i amerykanista. Regularnie publikuje w „Tygodniku Powszechnym”, „EKRANach” i na Vogue.pl, współautor kilku książek o tematyce filmowej. Wraz z Michałem Oleszczykiem (SpoilerMaster – Podcast do słuchania po seansie) prowadzi anglojęzyczny podcast Foreign Correspondents: Deeper into Hitchcock. Zwycięzca Konkursu im. Krzysztofa Mętraka w 2017 roku. Wykładowca Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik kulinariów i kotów.

Marcin Stachowicz

Kulturoznawca, publicysta i krytyk filmowy, laureat Grand Prix w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2020) oraz pierwszej nagrody w konkursie „Powiększenie” portalu Filmweb (2013). Stały współpracownik „Filmwebu”, „Dwutygodnika”, „Czasu Kultury” i „Szumu”, publikował m.in. w „Krytyce Politycznej”, „Więzi”, „Magazynie Kontakt”, „Kulturze Liberalnej”, „Widoku”, „Pleografie”, na portalach Gazeta.pl i Wyborcza.pl. Interesuje się wszystkim, co na przecięciu kultury wizualnej, spraw społecznych i polityki, ostatnio pisuje także o ekologii i katastrofie klimatycznej. Fan kina grozy i głośnej muzyki, antyfaszysta.

Maciej Stasierski – Watching Closely

Ponad dekadę prowadzę platformę blogerską Watching Closely – mój blog wygrał w 2013 roku nagroda na Blog Roku w plebiscycie Onet.pl. Dzięki blogowi mogę realizować swoją pasję, którą jest oglądanie filmów. Jednak nie czuję się na tyle kompetentny, aby mnie nazywać krytykiem filmowym. Uczestniczę w festiwalach filmowych, współpracuję z dystrybutorami i z kinami. Większość mojego prywatnego życia kręci się wokół kina, zarówno poprzez bloga, jak i podcast Kinotalk, który współtworzę we wrocławskim Radiu Ram. Posiadam też życie poza filmem – jestem prawnikiem, zajmuję się sprawami cudzoziemców, działam społecznie na rzecz wykluczonych grup społecznych. Całkowicie prywatnie nie lubię siedzieć w jednym miejscu, a przez to podróżuję po całym świecie, ostatnio dość regularnie za tenisistkami i tenisistami, bo ten sport jest bodaj drugą moją największą pasją. Mimo, że nie za bardzo umiem w niego grać – ze sportów rakietowych dużo lepiej czuję się z rakietką i lotką do badmintona.

Małgorzata Steciak

Project Manager, dziennikarka, copywriterka. Koordynuje i prowadzi projekty filmowe i IT VR/AR. Pracowała jako dziennikarka i copywriterka dla największych mediów w Polsce, w tym dla „Polityki”, „Wysokich Obcasów Extra”, „Gazety Wyborczej”, portali Filmweb.pl, Vogue.pl, Onet.pl, Gazeta.pl. Współpracowała z HBO Polska, AXN Polska, M2Films, Kino Świat. Prowadziła projekty m.in. na zlecenie Atrium Polska, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Zamku Królewskiego na Wawelu, Next Film, Nespresso. Koordynowany przez nią projekt aplikacji AR „Kolorowe Centrum Świata” znalazł się w finale ECSP European Solal Marketing Awards 2022 oraz zdobył Srebrną Nagrodę w 13. edycji PRCH Retail Awards w kategorii „Wydarzenie roku”.

Miłosz Stelmach – Ekrany

Filmoznawca, krytyk, tłumacz. Redaktor naczelny czasopisma o tematyce filmowej Ekrany. Asystent w Instytucie Sztuk Audiowizualnych, gdzie uczy historii kina. Autor książki „Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino” (2020). Kurator programowy platformy FlixClassic, w ramach której wraz z Adamem Uryniakiem prowadzi poświęcony filmowej klasyce podcast „FlixTalk”.

Typowy Jędrzej – Student Filmoznawstwa

Od 2014 roku wypisuje głupoty i pokazuje, że krytyka filmowa nie musi być tak bardzo na serio. Z sosów do frytek najbardziej lubię majonez, z pozycji do spanka na boku, a z reżyserów Ulricha Seidla. CAPS LOCK FOR LIFE

Newsletter
Polub nas
Partnerzy