Goście

MATEUSZ ADAMCZYK

Sound designer, współzałożyciel studia Soundmaking, w którym powstał dźwięk do filmów takich jak: „Cześć, Tereska”, „Rezerwat”, „Papusza”, „Jeż Jerzy”, „Jestem mordercą”, „Serce miłości” i „Legiony”. Nagrodzony za dźwięk do filmów „Wojna polsko-ruska” Xawerego Żuławskiego (FPFF Gdyni i Orły) „Najmro” Mateusza Rakowicza (nominacja do Orłów w kategorii Najlepszy dźwięk) i „Mosquito State” Filipa Jana Rymszy (za który otrzymał nagrodę w Gdyni i był nominowany do Orłów). Ostatnio pracował nad takimi tytułami jak: „Wszystkie nasze strachy” Łukasza Rondudy i „Najmro” Mateusza Rakowicza, „Raportu Pileckiego” oraz współtworzył dźwięk do serialu AXN „Rysa”. Obecnie pracuje nad dźwiękiem do filmu „Bejbis” Andrzeja Saramonowicza.

Fundator nagrody w Międzynarodowym Konkursie Authors Spotlight.


MICHAŁ BRONISZEWSKI

Dyrektor Dystrybucji i Sprzedaży w Galapagos Films, spółce dystrybucyjnej, która od 2019 roku wprowadza na polski rynek filmy zagraniczne i lokalne. Regularnie współpracuje ze wszystkimi najważniejszymi platformami VOD, stacjami telewizyjnymi i operatorami kinowymi w kraju oraz na rynkach zewnętrznych. Odpowiada m.in. za zakup i sprzedaż praw licencyjnych do projektów filmowych. Wcześniej był szefem dystrybucji w firmie Akson Dystrybucja. Pracował także w Next-Film, a w latach 2006-2013 zarządzał 5-salowym kinem.w Tychach.

Gość panelu dyskusyjnego „Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni”, 15 października, godz. 15:00.


JACEK CEGIEŁKA

Filmoznawca, redaktor naczelny miesięcznika „Kino”. Redaktor i wydawca książek i pism filmowych („Kino”, „Easy Rider”, „Cinema”, „Magazyn Filmowy”). Prezes Fundacji KINO organizującej Nagrodę im. Zbyszka Cybulskiego dla najlepszego młodego aktora „o wybitnej indywidualności” oraz Nagrodę im. Bolesława Michałka dla najlepszej książki filmowej roku. Jako wydawca „Kina” laureat Nagrody PISF-u (2010), Brązowego Medalu Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2015) oraz indywidualnie – Złotego artKciuka za „nieoceniony wkład w rozwój polskiej kultury i sztuki” (2017).

Jury Miesięcznika Kino Konkursu Krytyk Pisze.


IWONA CEGIEŁKÓWNA

Socjolożka, dziennikarka, krytyczka filmowa. Redaktorka książek o tematyce filmowej, współautorka książki „Być jak Cybulski?”. W czasach licealnych i studenckich szefowa dyskusyjnego klubu filmowego i kina studyjnego. Publikowała m.in. w „Kinie”, „Easy Riderze”, „Cinemie”, „Filmie”, „Maxie”, „Magazynie Filmowym”. Jako redaktorka „Kina” laureatka Brązowego Medalu Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Współorganizatorka Nagród Cybulskiego i Michałka, przyznawanych przez Fundację KINO. Sekretarz redakcji i szefowa działu zagranicznego w miesięczniku „Kino”.

Jury Miesięcznika Kino Konkursu Krytyk Pisze.


KATARZYNA CZAJKA-KOMINIARCZUK

Socjolożka i historyczka. Od 2009 roku prowadzi bloga „Zwierz Popkulturalny” poświęconego filmom, serialom. Jest współprowadzącą podcastów „ZVZ”, „Czytu Czytu” i twórczynią podcastu „Jeszcze słowo”. Autorka książek popularno-naukowych poświęconych kulturze popularnej – „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej” (W.A.B 2018) i „Seriale. Do następnego odcinka” (W.A.B 2021). Jej najnowsza książka „Mam nadzieję” (W.A.B 2022) to specyficzny poradnik dla zagubionych w życiu i dorosłości.

Gościni panelu dyskusyjnego „Klapki na oczach. Promocja w branży filmowej”, 14 października, godz. 15:00.


MATEUSZ DEMSKI

Dziennikarz i krytyk filmowy. Pisze dużo o kinie na papierze i w sieci, m.in. dla „Przekroju”, „Przeglądu”, „Czasu Kultury”, newonce.net i NOIZZ.pl. Ma na koncie masę wywiadów, w tym z Bong Joon-ho, Kristen Stewart, Gasparem Noé i swoją babcią. Prowadzi autorską audycję w OFF Radiu Kraków.

Gość dyskusji: Krytycznie do szpiku kości. O krytyce filmowej, 16 października, godz. 15:00.


KATARZYNA DZIDA-HAMELA

Reżyser dźwięku. Dwukrotna laureatka Nagrody za dźwięk na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Trzykrotnie odbierała statuetkę na gali Orłów w kategorii najlepszy dźwięk za „Pornografię” w 2004, „Różę” w 2012 i „Wołyń” w 2016 roku. Dr hab. sztuk muzycznych prowadzi klasę reżyserii dźwięku w filmie na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Członek Polskiej Akademii Filmowej.

Jury Twórców Konkursu Krytyk Pisze.


MILENIA FIEDLER

Montażystka. Współautorka ponad 240 filmów fabularnych i dokumentalnych, seriali i spektakli Teatru Tv. Współpracowała m.in. z Andrzejem Wajdą („Katyń”, „Tatarak”, „Wałęsa. Człowiek z nadziei”), Wojciechem Marczewskim („Czas zdrady”, „Weiser”), Januszem Majewskim („Mała matura 1947”, „Excentrycy czyli po słonecznej stronie ulicy”, „Czarny mercedes”), Bodo Koxem („Dziewczyna z szafy”, „Człowiek z magicznym pudełkiem”), Jerzym Stuhrem („Obywatel”), Krzysztofem Zanussim („Obce ciało”, „Eter”) i Filipem Bajonem („Panie Dulskie”, „Kamerdyner”). Jest dwukrotną laureatką nagrody za montaż na festiwalu w Gdyni za filmy „Czas zdrady” i „Weiser”. Jej praca przy „Weiserze” została też nagrodzona „Orłem”. Od ponad 20 lat związana ze Szkołą Filmową w Łodzi. Wykładowczyni w Katedrze Montażu na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej. W latach 2016-2020 kierowała katedrą. Od roku 2020 Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi. Członkini Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).

Jury Twórców Konkursu Krytyk Pisze.


RAFAŁ GLAPIAK

Krytyk filmowy i absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Laureat piątej edycji krytycznofilmowego konkursu „Powiększenie”. Autor strony MocnePunkty.pl, na której omawiane są amerykańskie klasyki oraz recenzowane nowości prosto z USA. O kinie pisze dla „Polityki”, „Rzeczpospolitej” i „Kina”, czasami również dla Filmwebu.

Jury Krytyków Konkursu Krytyk Pisze.


MATEUSZ GOŁĘBIOWSKI 

Rodowity Gdynianin, który pierwszy materiał nagrany na kasetę VHS obejrzał w wieku 4 lat, a były to „Smerfy”. Wychowywał się na japońskich bajkach z włoskim dubbingiem i filmach wątpliwej jakości. W VHS Hell od początków jego istnienia. Po latach awansowany do rangi lektora na żywo. Jeden z członków ekipy organizacyjnej Octopus Film Festival. Prywatnie, od marca 2020 roku, kurator filmowy Klubu Koneserów Najlepszego Kina im. Agnieszki Włodarczyk. Grafik, gracz i znawca rzemieślniczych trunków.

Lektor na wydarzeniu VHS HELL LIVE, 14 października, godz. 22:00.


MAJA GŁOGOWSKA

Redaktorka naczelna portalu Filmawka, współpracowniczka magazynu Kino. Tworzy filmowe kolaże, zarówno graficzne, jak i w formie wideo, produkuje podcasty, dziennikarka i prelegentka.

Jury Krytyków Konkursu Krytyk Pisze.


MATEUSZ GÓRA

Szef działu komunikacji i rozwoju publiczności oraz programer Konkursu Filmów Krótkometrażowych na największym polskim festiwalu filmowym – Millennium Docs Against Gravity. Z wykształcenia filmoznawca i montażysta, wcześniej był redaktorem i-D, VICE oraz Kultury Liberalnej. Uwielbia intymne, dokumentalne opowieści o relacjach, tych z najbliższymi i ze społeczeństwem. Opiekun najmądrzejszego na świecie psa o imieniu Lucek.

Gość panelu dyskusyjnego „Klapki na oczach. Promocja w branży filmowej”, 14 października, godz. 15:00.


LENA GRZESIAK

Adiunkt w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. W 2015 uzyskała tytuł magistra finansów i rachunkowości na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ. W 2020 uzyskała stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Pracowała m.in. w międzynarodowej organizacji z sektora BPO i przeprowadzała szkolenia dla Polskiej Izby Biegłych Rewidentów i Młodych w Łodzi. Mimo iż ma ścisły umysł, to intryguje ją humanizm. Uwielbia poezje śpiewaną i twórczość Edwarda Stachury.

Prelegentka: UniWersum. Power speeche praktycznej wiedzy, 13 października, godz. 13:00.


AGATA GWIZDAŁA

Dziennikarka Telewizji Polsat, współpracuje z portalem Interia i miesięcznikiem „Kalejdoskop Kultury”. Wcześniej przez wiele lat związana z Radiem Łódź, Polskim Radiem w Warszawie i z łódzkim oddziałem Telewizji Polsat. W jej działalności zawodowej szczególne miejsce zajmuje tematyka kulturalna. Relacjonowała polskie i międzynarodowe wydarzenia, w tym rozdanie Oscarów – nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej – w Los Angeles i Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Jest także między innymi autorką podcastu „75 lat Łódzkiej Fabryki Snów”. Prowadzi liczne spotkania autorskie, konferencje i imprezy branżowe. Absolwentka kulturoznawstwa i filologii romańskiej na Uniwersytecie Łódzkim, a także stypendystka paryskiej Sorbony. Ma tytuł zawodowy muzyka – instrumentalisty w zakresie gry na organach.

Prowadząca: Otwarcie i Zamknięcie Festiwalu (13 i 16 października).
Prowadząca spotkanie po filmie „Silent Twins”.

TOMASZ HABOWSKI

Reżyser i scenarzysta urodzony w 1988 r. w Bielsku-Białej. Ukończył kurs reżyserski oraz kurs scenariuszowy w Szkole Wajdy. Jako scenarzysta współpracował między innymi ze stacją telewizyjną TVN, dla której tworzył scenariusz do popularnego serialu „Na wspólnej”. Jako reżyser zadebiutował na dużym ekranie w 2021 roku filmem „Piosenki o miłości”. Obraz zdobył uznanie ze strony krytyków i publiczności oraz otrzymał szereg wyróżnień m.in. w Konkursie Filmów Mikrobudżetowych na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych Gdynia 2021, za reżyserię na 41. Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”, nagrodę główną w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych na krakowskiej „Off Camera”, III miejsce na Świdnickim Festiwalu Filmowym „Spektrum” czy „Srebrne Grono” na 51. Lubuskim Lecie Filmowym.

Bohater cyklu: Filmoznawca-filmowiec.
Prowadzący warsztaty „W rytmie scenariusza. Warsztaty storytellingu z Tomaszem Habowskim”, 15 października, godz. 13:30


JACEK HAMELA

Reżyser dźwięku. Laureat wielu nagród indywidualnych za dźwięk: dwukrotnie podczas FPFF w Gdyni oraz siedmiokrotnie – Orła – Polskiej Akademii Filmowej. Autor warstwy dźwiękowej takich filmów jak: „Katyń” Andrzeja Wajdy, „Wołyń” Wojtka Smarzowskiego czy „Imagine” Andrzeja Jakimowskiego. Dr habilitowany sztuk muzycznych, wykładowca w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach oraz Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej.

Indywidualna lekcja kina dla laureata_ki Konkursu Krytyk Pisze.


PAULINA JAROSZEWICZ

Absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi, managerka dystrybucji i marketingu w Stowarzyszeniu Nowe Horyzonty. W ramach projektu Nowe Horyzonty Dystrybucja wprowadziła do polskich kin i na platformy VOD trzydzieści pięć filmów z najważniejszych światowych festiwali filmowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując min. w New Europe Film Sales, Zentropa International Poland i Polskim Instytucie Sztuki Filmowej.

Gościni panelu dyskusyjnego „Klapki na oczach. Promocja w branży filmowe”, 14 października, godz. 15:00.


KAJA KLIMEK

Edukatorka, tłumaczka, krytyczka filmowa i popkulturowa, absolwentka dziennikarstwa i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nieustannie dyskutuje o filmach – z widzami, gdy tylko nadarzy się okazja, z twórcami na festiwalach, z innymi krytykami w mediach, ze studentami na Uniwersytetach Warszawskim i SWPS, i co najważniejsze: z dzieciakami i młodzieżą w ramach programów edukacji filmowej Stowarzyszenia Nowe Horyzonty. Prowadzi program Seriaale w TVN Fabuła, Warsztat Filmowy w Red Carpet TV, dołączyła do zespołu Dzień dobry TVN. W internecie działa jako Kajutex.

Prowadząca dyskusję: Klapki na oczach. Promocja w branży filmowej, 14 października, godz. 15:00.
Prowadząca dyskusję: Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni, 15 października, godz. 15:00.


ŁUKASZ KNAP

Absolwent wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim i filmoznawstwa na angielskim University of Derby. Od ponad dekady zajmuje się zawodowo pisaniem i mówieniem o kulturze. Jego artykuły, wywiady i recenzje ukazywały się m.in. na łamach „Vogue’a”, „Newsweeka”, „Kina” i „Wirtualnej Polski”. Od ponad 2 lat prowadzi także kanał na YouTube „Kanapa Knapa”, na którym publikuje swoje recenzje, a także rozmowy z ludźmi kina. Dodatkowo – jak sam o sobie pisze – z pasją uprawia przeróżne formy gastroturystyki.

Jury Główne Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight.


KRZYSZTOF KUROSZ

Adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego od 2012 r. Autor dwóch monografii i kilkudziesięciu artykułów z zakresu prawa autorskiego, ochrony dóbr osobistych i prawa cywilnego. Od 1 lipca 2020 r. orzeka w Sądzie Okręgowym w Warszawie XXII Wydziale Własności Intelektualnej. Otrzymał wyróżnienie w plebiscycie „Obywatelski Sędzia Roku 2020” organizowanym przez Fundację Court Watch w związku z rozwijaniem edukacji prawnej oraz zaangażowaniem w opracowanie systemu umożliwiającego udział publiczności w rozprawach on-line.

Prelegent: UniWersum. Power speeche praktycznej wiedzy, 13 października, godz. 15:00.


KRZYSZTOF KUSZ

Młody pasjonat kinematografii, w szczególności animacji oraz kina gatunkowego. Student pierwszego roku Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi, laureat Olimpiady Wiedzy o Filmie Komunikacji Społecznej. Dorywczo pracuje na planach reklam, a w wolnych chwilach śledzi aktualności związane z przemysłem filmowym.

Jury Młodych Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight.


NATASZA LAZAR

Od wielu lat interesuje się filmem i fotografią. W liceum zaczęła angażować się w prace szkolnej telewizji HoffTV oraz współtworzyć sekcję fotograficzną Festiwalu Filmowego 9 minut. Możliwość pracy w profesjonalnej atmosferze, z innymi pasjonatami kina, utwierdziły ją w przekonaniu, ze chce pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tych dziedzinach. Zdobycie tytułu Laureata Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej oraz zajęcie 1 miejsca w Warszawskim Konkursie Filmowym to pierwsze kamienie milowe.

Jury Młodych Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight.


ANTONI ŁĘTKOWSKI

Realizator-amator i kinofil. Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Dyplom licencjata zdobył, broniąc pracę z pogranicza kina dokumentalnego i teatru. Poza kinem w obszarze jego zainteresowań znajdują się czas, przestrzenie zmitologizowane oraz polskie piwo rzemieślnicze. Entuzjasta Festiwalu Kamera Akcja i Stowarzyszenia FilmETER.

Prowadzący Midnight Quiz Filmowy, 15 października, godz. 24:00.


MAŁGORZATA MARKIEWICZ

Head of Marketing we FlixClassic.pl. Magister wydziału Ekonomicznego w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Empatyczny marketingowiec, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej, poparte sukcesami i wyróżnieniami. W swojej pracy uwielbia nieszablonowość i niepowtarzalność projektów. Miłośniczka sportów wszelakich oraz zaawansowana joginka, dla której trwanie w asanach jest niczym mantra.


WACŁAW MIKŁASZEWSKI

Doktor sztuki w dyscyplinie sztuki filmowe i teatralne. Wrocławianin z pochodzenia, Łodzianin z wyboru. Co-founder marki Kubota. Wykładowca w Szkole Filmowej w Łodzi oraz gościnnie w Konserwatorium Królewskim, w Mons, w Belgii. Realizuje strategie, działania 360, szkolenia i programy warsztatowe w zakresie nowoczesnych środków wyrazu w działalności artystycznej oraz przy kampaniach wizerunkowych i marketingowych, przede wszystkim w Kubocie, a w przeszłości także dla m.in Roberta Lewandowskiego, wielu uczelni oraz w projektach badawczych. Współpracuje z łódzkim Teatrem Szwalnia. Zajmuje się badaniem i rozwijaniem nurtu form digitalowych w działaniach performatywnych, muzycznych i marketingowych. Zrealizował ponad 200 projektów z zakresu kultury i sztuki. Laureat Grand Prix Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Eksperymentuje z różnymi dziedzinami sztuki: pisze i rysuje.

Gość panelu dyskusyjnego „Klapki na oczach. Promocja w branży filmowe”, 14 października, godz. 15:00.


PATRYCJA MUCHA

Ur. w 1991. Doktorantka w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego oraz krytyczka filmowa. Edukatorka w ramach akcji Skrytykuj!. Współpracowniczka festiwali filmowych i autorka bloga Filmowe odloty. Wyróżniona w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka w 2019 i 2020 roku. Autorka cyklu wideoesejów o polskim kinie „Na wyrywki”. Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk prowadzi podcast „Wtem, piosenka” poświęcony filmowym musicalom. Związana ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty.

Jury Krytyków Konkursu Krytyk Pisze.


DANIEL MUZYCZYK

Kierownik Działu Sztuki Nowoczesnej w Muzeum Sztuki w Łodzi. Kurator projektów, m.in.: Poszliśmy do Croatan (z Robertem Rumasem), MORE IS MORE (z Agnieszką Pinderą i Joanną Zielińską), Melancholia sprzeciwu. Prace z kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Antwerpii (z Agnieszką Pinderą), Dźwięki elektrycznego ciała. Eksperymenty w sztuce i muzyce w Europie Wschodniej 1957–1984 (z Davidem Crowleyem), Notatki z podziemia. Sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968–1994 (z Davidem Crowleyem), Muzeum rytmu (z Natashą Ginwalą) oraz Through the Soundproof Curtain. The Polish Radio Experimental Studio (z Michałem Mendykiem). Kurator Pawilonu Polskiego na 55.

Gość: Obywatele kosmosu: Anton Vidokle, 15 października, godz. 15:00.


MICHAŁ OLESZCZYK

Wykładowca Wydziału „Artes Liberales” UW i Warszawskiej Szkoły Filmowej. Filmoznawca i konsultant scenariuszowy. Prowadzi podcast „SpoilerMaster” i współprowadzi (z Sebastianem Smolińskim) podcast „Foreign Correspondents: Deeper into Hitchcock”. Członek międzynarodowego stowarzyszenia krytyków filmowych FIPRESCI. Współscenarzysta filmu „Wszystkie nasze strachy” Łukasza Rondudy, który otrzymał m.in. Złotego Lwa na FPFF w Gdyni w 2021 r.

Indywidualna lekcja kina dla laureata_ki Konkursu Krytyk Pisze.


ANNA PACHNICKA

Producentka i kierowniczka produkcji. Pracuje przy realizacji filmów reklamowych, filmów dokumentalnych i filmów fabularnych. Ukończyła Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego. W 2001 roku – studia podyplomowe na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej Szkoły Filmowej w Łodzi. Od 2002 roku prowadzi własną firmę producencką – Anagram Film. Współpracuje z firmą Opus Film i Lava Films. Była kierowniczką produkcji m.in. przy „Mojej krwi” Marcina Wrony, „Smaku Pho” Mariko Bobrik, czy „Sweat” Magnusa von Horna. Od 2010 roku Anna Pachnicka jest wykładowcą na Wydziale Organizacji Sztuki Filmowej w Szkole Filmowej w Łodzi, a od 2020 roku jest dziekanem tego wydziału.

Jury Twórców Konkursu Krytyk Pisze.


JAKUB POPIELECKI

Absolwent filmoznawstwa UAM. Dziennikarz portalu Filmweb. Publikował m.in. w „Przekroju”, „Ekranach” i „Dwutygodniku”. Współorganizował trzy edycje Festiwalu Polskich Filmów Krótkometrażowych Short Waves. Kilkakrotnie wyróżniany i nagradzany w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka. Współautor książek „David Cronenberg w oczach krytyków filmowych” i „David Lynch. Polskie spojrzenia”. Razem z Julią Taczanowską prowadzi podcast „Mam parę uwag”. Ulubiony film: „Zagubiona autostrada” albo „Mulholland Drive” (nie może się zdecydować).

Prowadzący warsztaty: Mam parę uwag. Warsztaty Filmwebu, 15 października, godz. 10:00.


ADRIANA PRODEUS

Krytyczka filmowa. W miesięczniku „Kino” redaguje dział Temat numeru. Wykłada w Instytucie Sztuki PAN i na Artes Liberales UW. Specjalizuje się w awangardzie filmowej i filmie animowanym. Autorka książki „Themersonowie. Szkice biograficzne”. Selekcjonerka i jurorka festiwali. Kuratorka retrospektyw animacji w Anthology Film Archive. Była wicedyrektorką CSW Zamek Ujazdowski i kierowniczką literacką Studia Filmowego KADR. Prowadziła programy kulturalne w mediach publicznych. Publikowała w Vogue, Newsweeku, Filmwebie, Dwutygodniku, Kulturze Liberalnej, Krytyce Politycznej.

Jury Miesięcznika Kino Konkursu Krytyk Pisze.


EWA PUSZCZYŃSKA

Producentka filmowa. Przez ponad 25 lat związana z Opus Film, teraz prowadzi własną firmę Extreme Emotions. Produkowała wielokrotnie nagradzane tytuły m.in. „Idę” i „Zimną wojnę” Pawła Pawlikowskiego, „Zabij to i wyjedź z tego miasta” Mariusza Wilczyńskiego. Obecnie pracuje nad nowym projektem Jonathana Glazera (autor kultowego „Under the Skin”) „Strefa interesów”, adaptacji prozy Martina Amisa. Jej najnowszymi dziełami są kontrowersyjni „Głupcy” Tomasza Wasilewskiego  i świetnie przyjęte „Silent Twins” („Złote Lwy” dla najlepszego filmu na FPFF w Gdyni). Członkini Amerykańskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej, w której zarządzie zasiada od 2015 r. Magazyn „Variety” umieścił jej nazwisko na liście 500 najbardziej wpływowych liderów biznesowych w świecie kina.

Jury Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight.
Gościni panelu dyskusyjnego „Krytycznie do szpiku kości”, 16 października, godz. 15:00.
Case study filmu „Głupcy”, 14 października, godz. 19:00.


BOLESŁAW RACIĘSKI

Filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, współtwórca podcastu „Ścieżka dźwiękowa” oraz kanału czasopisma „Ekrany” na YouTube. Aktualnie kieruje projektem badawczym NCN poświęconym kinematografiom latynoamerykańskim. Uczy też historii filmu oraz przeróżnych niesamowitości, między innymi na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Prowadzący dyskusję: Krytycznie do szpiku kości. O krytyce filmowej, 16 października, godz. 15:00.


MARCIN RADOMSKI

Dziennikarz i krytyk filmowy. Doktor nauk humanistycznych Instytutu Sztuki PAN. Publikuje m.in. na łamach weekendowej „Rzeczpospolitej”, „Magazynu Filmowego”, „Newsweeka”, a także w portalach Onet.pl, WP.pl, Kultura Liberalna. Współpracuje z festiwalami filmowymi i zajmuje się edukacją filmową. Prowadzi autorski kanał na YouTubie – KINOrozmowa, gdzie rozmawia z aktorami i reżyserami.

Gość dyskusji: Krytycznie do szpiku kości. Jaka jest współczesna krytyka filmowa, 16 października, godz. 15:00.


GABRIELA RYBŁOWICZ

Laureatka Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej, studentka Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi. Fanka surrealizmu w kinie, zwłaszcza twórczości Andrzeja Żuławskiego, oraz zaangażowanej społecznie sztuki współczesnej.

Jury Młodych Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight.


KINGA STOPCZYŃSKA

Wykładowczyni w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. Członkini Grona Ekspertów Wydziału Zarządzania. Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu komunikacji marketingowej, w tym social media, m.in. książek „Influencer marketing w dobie nowych mediów” oraz „Kreowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu nowoczesnych form komunikacji. Wydanie drugie uaktualnione”. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w pracy z wiodącymi markami i mediami. Ekspert w dziedzinie social media i PR kryzysowego. Prowadzi na rynku polskim i międzynarodowym projekty z zakresu Public Relations, Social Media, Influencer Marketingu, Brandingu i Design Marketingu. Trenerka z zakresu szeroko pojętej komunikacji marketingowej i social media. Kierownik i współtwórczyni jedynego w Polsce kierunku studiów „Digital Communication and Social media for management” prowadzonego w języku angielskim na Wydziale Zarządzania UŁ. Nominowana w plebiscycie Polska Press Grupa” Osobowość Roku 2020” województwa łódzkiego w dziedzinie Nauka.

Prelegentka: UniWersum. Power speeche praktycznej wiedzy, 13 października, godz. 15:00.


AGNIESZKA SMOCZYŃSKA

Reżyserka urodzona 18 maja 1978 r. we Wrocławiu. Ukończyła kulturoznawstwo i reżyserię na WRiTV UŚ w Katowicach. Wielokrotnie nagradzana za krótkometrażowe filmy fabularne. W 2015 roku zadebiutowała „Córkami dancingu”, które przyniosły jej nagrodę za najlepszy debiut na FPFF w Gdyni oraz Orła w kategorii „odkrycie roku”, a także kilkadziesiąt nagród na świecie, m.in. na Festiwalu Filmowym w Sundance, gdzie film otrzymał Nagrodę Specjalną za „unikalną wizję i design”. Wzięła udział w programie European Cinema: Ten Women Filmmakers to Watch. Laureatka Global Filmmaking Award ufundowanej przez Sundance Institute. Jej drugi film fabularny „Fuga” miał premierę w Cannes w ramach prestiżowej sekcji Critics’ Week. „Silent Twins” to jej trzeci pełnometrażowy film, a jednocześnie pierwsza w pełni anglojęzyczna produkcja, która premierowo pokazywana była w konkursie Un Certain Regard w Cannes i otrzymała Złote Lwy na FPFF w Gdyni.

Gościni: Spotkanie po filmie „Silent Twins”, 13 października, godz. 19:00.


MARTIN STANKIEWICZ

Filmowiec, kinoman, ex-youtuber. Swoją przygodę z internetowym video rozpoczął w 2009 roku w Wirtualnej Polsce. Mając niespełna 20 lat, był koordynatorem platformy tosiewytnie.pl i współautorem kilkunastu rozrywkowych serii cieszących się ogromną popularnością. W 2013 zdecydował się usamodzielnić, zakładając kanał na YouTube. Zgromadził 1,3 miliona subskrybentów, a jego filmy wyświetlono 270 milionów razy. Przez 8 lat we współpracy z takimi markami jak Coca-Cola, Ikea czy Play czarował swoimi kolorowymi opowieściami miliony widzów. Jego materiały zawsze charakteryzowały się niezwykłą dbałością o najmniejsze szczegóły, a kolorowy świat, pełen czułości, wrażliwości i nieco bajkowej naiwności czynił go youtuberem jednym w swoim rodzaju. Kilkukrotnie nagradzany w konkursie dla internetowych twórców Grand Video Awards, w tym Kanał Roku 2020. Obecnie pracuje nad swym debiutem pełnometrażowym.

Gość panelu dyskusyjnego „Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni”, 15 października, godz. 15:00.


KATARZYNA ŚLIWIŃSKA-KŁOSOWICZ

Scenarzystka, script doctor, showrunner, dziennikarka. Ukończyła Nauki Polityczne i Społeczne, specjalizacja: dziennikarstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Organizację produkcję filmowej w Szkole Filmowej w Łodzi. Była dziennikarką działu kultury Gazety Wyborczej. Od wielu lat związana ze stacją TVN i Playerem. Pomysłodawczyni i showrunner takich seriali jak „Diagnoza”, „Pod powierzchnią”, „Nieobecni”. Ma na koncie prowadzenie lub nadzór scenariuszowy nad serialami „Druga szansa”, „Kod genetyczny” , „Motyw”, „Szadź”, „Tajemnica zawodowa”, „Skazana”, „Behawiorysta”, „Kontrola” 2 i 3 i inne. Dyrektorka działu developmentu scenariuszowego w TVN Warner Bros. Discovery.

Gościni panelu dyskusyjnego „Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni”, 15 października, godz. 15:00.


JULIA TACZANOWSKA

Pochodzi z Krakowa. Studiowała Filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Szefowa działu wideo w Filmwebie. Razem z Jakubem Popieleckim prowadzi podcast „Mam parę uwag”. Występuje w programach „Movie się” i „Serial killers”.

Prowadząca warsztaty: Mam parę uwag. Warsztaty Filmwebu, 15 października, godz. 10:00.


ANNA TATARSKA

Dziennikarka filmowa i kulturalna, freelancerka, współpracująca z magazynami (VOGUE, PANI, Zwierciadło), dziennikami (Gazeta Wyborcza) i portalami internetowymi (Onet, Interia). Stała współpracowniczka redakcji Dzień Dobry TVN, gdzie prowadzi wywiady filmowe. Współtworzy podcast „Z przyjemnością. O (pop)kulturze” Vogue Polska, audycję „Filmozgrani” w ChilliZet i podcast serialowy „Nie spać słuchać”. Regularnie współpracuje z festiwalami i wydarzeniami kulturalnymi jako prowadząca panele, Q&A i jurorka. Publikuje za granicą, m.in. na stronach Variety. Relacjonuje najważniejsze międzynarodowe festiwale. Bliskie są jej idee feministyczne i proekologiczne. Lubi kawę specialty, wino naturalne, wegetariańskie kulinaria i mikrowyprawy z narzeczonym, synem i psem.

Gościni dyskusji: Krytycznie do szpiku kości. Jaka jest współczesna krytyka filmowa, 16 października, godz. 15:00.


MICHAŁ WALKIEWICZ

Krytyk filmowy, dziennikarz, redaktor naczelny Filmweb.pl. Absolwent filmoznawstwa UAM w Poznaniu. Publikował m.in. w „Filmie”, „Playboyu”, „Tygodniku Powszechnym”, na portalach Gamezilla.pl i Polygamia.pl. Dziś pisze m.in. dla „Dwutygodnika” oraz „PSX Extreme”. Współautor książek o kinie, grach wideo i kulturze cyfrowej. Prowadzi autorskie audycje i podcasty – „Walkie-Talkie” w Newonce.radio i „Krwawą gadkę” na stronach Filmwebu. Laureat dwóch nagród PISF (2015, 2017), zwycięzca Konkursu im. Krzysztofa Mętraka (2008).

Jury Krytyków Konkursu Krytyk Pisze.


MARIOLA WIKTOR

Dziennikarka filmowa, absolwentka Filologii Polskiej i Kulturoznawstwa UŁ. Pisze m.in. dla „Zwierciadła”, „Magazynu Filmowego”, „Film&TVKamera”, „Wysokich Obcasów Extra”, „Gazety Wyborczej” czy „Kina”. Publikuje korespondencje, relacje z polskich i zagranicznych festiwali (Gdynia, Karlowe Vary, Wenecja). W 2004 roku organizowała III FFP w Londynie dla Polskiego Instytutu Kulturalnego, a w latach 2009-2015 była dyrektorką artystyczną FKE „Cinergia” w Łodzi. W 2017 roku prowadziła warsztaty dla młodych krytyków filmowych podczas festiwalu w Edynburgu. Przez wiele lat działała w Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi. Od 2001 roku w FIPRESCI. Oceniała filmy na festiwalach w Chicago, Salonikach, Oslo, Reykjaviku Warach. W 2022 jurorka sekcji konkursowej FIPRESCI na 75. MFF w Cannes.

Jury Międzynarodowego Konkursu Authors Spotlight


SEBASTIAN WITKOWSKI

Sound designer, współzałożyciel studia Soundmaking, w którym powstał dźwięk do filmów takich jak: „Cześć, Tereska”, „Rezerwat”, „Papusza” czy „Jeż Jerzy”, „Jestem mordercą”, „Serce miłości”, „Wszystkie nasze strachy” Łukasza Rondudy, „Najmro” Mateusza Rakowicza (nominacja do Orłów w kategorii Najlepszy dźwięk) i „Mosquito State” Filipa Jana Rymszy (za który otrzymał nagrodę w Gdyni i był nominowany do Orłów). Dźwięk do „Wojny polsko-ruskiej” nagrodzony został w Gdyni oraz Orłem. Brał udział w realizacji dźwięku na planie „Raportu Pileckiego” oraz współtworzył dźwięk do serialu AXN „Rysa”. Najnowszy film, w którym można podziwiać pracę Sebastiana Witkowskiego, to „Braty” Marcina Filipowicza.

Fundator nagrody w Międzynarodowym Konkursie Authors Spotlight


ARTUR ZABORSKI

Dziennikarz kulturalny. Publikuje w polskich, amerykańskich, kanadyjskich i szwedzkich mediach. Stały współpracownik „Newsweeka”, „Zwierciadła”, Wirtualnej Polski, „Przekroju”, „Gali”, „Pani” i „Vogue’a”. Studiował filmoznawstwo i krytykę literacką na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wielokrotny laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy MFF Tofifest.

Gość panelu dyskusyjnego „Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni”, 15 października, godz. 15:00.
Prowadzący warsztaty: Praca krytyka filmowego bez tajemnic. Warsztaty z Arturem Zaborskim, 16 października, godz. 10:00.

Newsletter
Polub nas
Partnerzy