Zaglądamy za kulisy branży filmowej
Trwająca nadal pandemia, kryzys ekonomiczny i ciągnący się spadek widzów w kinach niepokoi twórców, producentów i dystrybutorów. Wyzwania współczesnego świata sprawiają, że branża audiowizualna musi stworzyć nowy system życia filmów i ich promocji.
W tym roku FKA zaprasza do kuluarów świata kina. Zaproszeni do dyskusji eksperci rozmawiać będą o tym, co najciekawsze w kinematografii – trendach, nowinkach i jak zdobyć współczesny rynek. Porozmawiamy o branży filmowej w kontekście marketingu: jakie sposoby na promocję mają nasi goście i czego moglibyśmy się nauczyć od widzów. Promocja to przecież zarówno kreatywność, nieszablonowe podejście, ale i mrówcza praca. Eksperci opowiedzą o tym, jak wygląda tworzenie kampanii reklamowych i co zrobić, aby one zadziałały – zapowiada Malwina Czajka. W panelu wezmą udział cenieni profesjonaliści: Mateusz Góra – szef komunikacji i rozwoju widowni w Millennium Docs Against Gravity, Paulina Jaroszewicz – menedżerka dystrybucji w MFF Nowe Horyzonty, odpowiedzialna za promocję i marketing, Wacław Mikłaszewski – współzałożyciel i pomysłodawca reanimacji marki KUBOTA, a zarazem aktor i reżyser związany z Wydziałem Aktorskim Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Katarzyna Czajka-Kominiarczuk – krytyczka filmowa, twórczyni bloga „Zwierz popkulturalny” i autorka książek o tematyce filmowej („Seriale. Do następnego odcinka” czy „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej”).
13. Festiwal Kamera Akcja odbędzie się od 13-16 października 2022 roku: stacjonarnie w Łodzi oraz online na platformie Think Film (17-20.10.). Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Uniwersytetu Łódzkiego – mecenasa festiwalu.