Loża Krytyków
Festiwal Kamera Akcja nie powstałby, gdyby nie miłość do krytyki filmowej, którą organizatorzy uznają za odrębną dziedzinę sztuki. Stąd pomysł, by podczas trwania festiwalu wszystkie osoby działające na tym polu zebrać w jedno, ogólnodostępne miejsce. Loża krytyków już drugi rok zbiera wokół siebie ludzi piszących lub mówiących o filmie. Nie brak w niej autorów klasycznych tekstów, takich jak recenzje czy felietony, ale znalazło się miejsce także dla influencerów, podcasterów, blogerów i videoblogerów. W tym roku ich opinie będzie można śledzić na portalu Filmawka, na którym będą ukazywać się oceny filmów prezentowanych w ramach festiwalu. Podczas 13. FKA organizatorzy skupiają się na promowaniu nie tylko nowych tytułów i filmowców, ale także osób, od których zależy współczesny obraz polskiej krytyki filmowej.
EWA BALANA
Redaktorka serwisu internetowego Filmosfera.pl od sześciu lat. Pisze recenzje filmów oraz newsy i relacje z wydarzeń filmowych takich jak uroczyste premiery, festiwale i przeglądy filmowe. Fotografuje. Pierwsze kroki w dziennikarstwie stawiała przed laty w Gazecie Studenckiej podczas studiów na Uniwersytecie Warszawskim (na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych). Następnie współpracowała z redakcjami związanymi z tematyką kulturalną.
Pracowała jako tłumaczka z języków angielskiego i hiszpańskiego, tworząc content serwisów. Zainteresowanie sztuką filmową skłoniło ją do pracy na planach filmowych w charakterze statystki, co pozwoliło poznać proces produkcji „od kuchni”.
W wolnych chwilach tworzy witraże i maluje obrazy, no i oczywiście ogląda filmy.
Follow: WWW
MARTA CHYLIŃSKA I MATEUSZ ŻEBROWSKI
Od 5 lat prowadzą wspólnie kanał Drugi Seans, na którym omawiają nowości filmowe i serialowe, próbując odczytać głębsze znaczenia tych tekstów kultury i ich konteksty. Jako stowarzyszenie Słowo i Film stworzyli serie edukacyjne online o współczesnym polskim kinie „Kanon kina polskiego po ’89” oraz „Młoda szkoła”. Możecie ich usłyszeć też w sobotniej audycji filmowej Drugi Seans w Radiu Łódź.
KLARA CYKORZ
Kulturoznawczyni, krytyczka filmowa. Pisze m.in. dla „Dwutygodnika” (gdzie prowadziła cykl „Gadanie” poświęcony serialom telewizyjnym), „Krytyki politycznej”, internetowego „Czasu kultury” i „Ekranów”. Laureatka Nagrody im. Krzysztofa Mętraka (2018).
KATARZYNA CZAJKA-KOMINIARCZUK
Socjolożka i historyczka. Od 2009 roku prowadzi bloga „Zwierz Popkulturalny” poświęconego filmom, serialom. Jest współprowadzącą podcastów „ZVZ”, „Czytu Czytu” i twórczynią podcastu „Jeszcze słowo”. Autorka książek popularno-naukowych poświęconych kulturze popularnej – „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej” (W.A.B 2018) i „Seriale. Do następnego odcinka” (W.A.B 2021). Jej najnowsza książka „Mam nadzieję” (W.A.B 2022) to specyficzny poradnik dla zagubionych w życiu i dorosłości.
MAŁGORZATA CZOP
Absolwentka neurokognitywistyki i nowego filmoznawstwa na SWPS. Założycielka bloga Movieway. Współpracuje z WP.pl, gdzie pisze relacje z festiwali filmowych: Berlinale, Toronto, Karlovych Warów czy Gdyni. Od kilku lat pracuje w TVN, zajmując się promocją online seriali i kanałów tematycznych, m.in. „Skazana”, TVN Fabuła. Prowadzi autorski program „playerlove”.
DIANA DĄBROWSKA
Filmoznawczyni, edukatorka filmowa, współorganizatorka przeglądów i festiwali filmowych (m.in. Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi, Łódzkie Wytwórnia Kultury: Tradycja, Edukacja, Kreacja). Od 2019 roku dyrektor artystyczna festiwalu filmowego w Sokołowsku „Hommage a Kieślowski”. Ekspertka Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2020, 2022). Jej teksty ukazały się na łamach Filmwebu, Kultury Liberalnej, Miesięcznika KINO, Krytyki Politycznej, Ekranów, Stopklatki, Studiów Filmoznawczych, a także w tomach zbiorowych (np. współautorka rozdziału o włoskim kinie lat 80. i 90., w wydawanej przez Universitas nowej „Historii Kina”, t. IV). Laureatka Nagrody Literackiej im. Leopolda Staffa (2018). W 2019 i 2021 nominowana do Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii „Krytyka filmowa”. Laureatka prestiżowego konkursu o nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2018-2020). Specjalistka w Dziale Edukacji Filmowej Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi.
MATEUSZ DEMSKI
Dziennikarz i krytyk filmowy. Pisze dużo o kinie na papierze i w sieci, m.in. dla „Przekroju”, „Przeglądu”, „Czasu Kultury”, newonce.net i NOIZZ.pl. Ma na koncie masę wywiadów, w tym z Bong Joon-ho, Kristen Stewart, Gasparem Noé i swoją babcią. Prowadzi autorską audycję w OFF Radiu Kraków.
DAWID DRÓŻDŻ
Dziennikarz działu kultura „Gazety Wyborczej”. Pisze o kinie i polityce kulturalnej. Publikował m.in. w „Przeglądzie”, „Wirtualnej Polsce” i „Czasie Kultury”. Był redaktorem i autorem działu Patrząc „Kultury Liberalnej”. Jest Laureatem nagrody Krytyk Pisze.
RAFAŁ GLAPIAK
Filmoznawca i krytyk filmowy, laureat piątej edycji krytycznofilmowego konkursu „Powiększenie”. Autor strony MocnePunkty.pl, na której omawiane są amerykańskie klasyki oraz recenzowane nowości prosto z USA. O kinie pisze dla „Polityki”, „Rzeczpospolitej” i „Kina”, czasami również dla Filmwebu.
ALICJA GÓRSKA I KAMIL JĘDRASIAK
Para krytyków. Para geeków. Para. Komentują kulturę. Uprawiają krytykę, nie krytykanctwo. Poznali się w radio, gdzie prowadzili później wspólnie audycję. Kinem (i innymi mediami) zajmują się również naukowo. Alicja pisze doktorat o modelach krytyki filmowej. Kamil niebawem wyda autorską książkę o graczach w kulturze. Współredaktorzy tomu „Śmierć Krytyka. Kultura uczestnictwa a przemiany krytyki w XX i XXI wieku”. Poza prowadzeniem własnego projektu, pisali również (razem bądź osobno) m.in. do czasopisma „Kino”, „Ińskie Point”, „Kultura i Biznes”, „Gry-Online.pl”, „Poltergeist – Zrodzony z fantastyki”, „DailyWeb.pl” czy do „Kwartalnika Filmowego”.
MICHAŁ KACZOŃ
Dziennikarz kulturalny, redaktor działu kultura w portalu RadioZet.pl. Wielki pasjonat i bywalec polskich i zagranicznych festiwali filmowych, który czasem traktuje salę kinową jak swój drugi dom
IGOR KIERKOSZ
Ur. 1996, krytyk literacki i filmowy po warszawskiej polonistyce. Publikuje m.in. w „Kinie”, „Wizjach” i „Dwutygodniku”. Tłumaczy filmy z języka ukraińskiego. Laureat Konkursu im. Krzysztofa Mętraka (2022), Konkursu im. Tymoteusza Karpowicza (2021) i Konkursu Krytyk Pisze (2020). W 2019 roku zasiadał w People’s Jury Festiwalu Filmowego Pięć Smaków. Entuzjasta mumblecore’u i filmów skejterskich.
Follow: FB
KAJA KLIMEK
Edukatorka, tłumaczka, krytyczka filmowa i popkulturowa, absolwentka dziennikarstwa i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nieustannie dyskutuje o filmach – z widzami, gdy tylko nadarzy się okazja, z twórcami na festiwalach, z innymi krytykami w mediach, ze studentami na Uniwersytetach Warszawskim i SWPS, i co najważniejsze: z dzieciakami i młodzieżą w ramach programów edukacji filmowej Stowarzyszenia Nowe Horyzonty. Prowadzi program Seriaale w TVN Fabuła oraz Warsztat Filmowy w Red Carpet TV. W internecie działa jako Kajutex.
ŁUKASZ KNAP
Absolwent wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim i filmoznawstwa na angielskim University of Derby. Od ponad dekady zajmuje się zawodowo pisaniem i mówieniem o kulturze. Jego artykuły, wywiady i recenzje ukazywały się m.in. na łamach „Vogue’a”, „Newsweeka”, „Kina” i „Wirtualnej Polski”. Od ponad 2 lat prowadzi także kanał na YouTube „Kanapa Knapa”, na którym publikuje swoje recenzje, a także rozmowy z ludźmi kina. Dodatkowo – jak sam o sobie pisze – z pasją uprawia przeróżne formy gastroturystyki.
JOANNA KRYGIER
Pasjonatka kina, teatru i literatury, stała bywalczyni i entuzjastka festiwali filmowych. Absolwentka Filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jej praca magisterska została nagrodzona w Konkursie im. Profesor Eweliny Nurczyńskiej-Fidelskiej. Ma na koncie m.in. warsztaty dziennikarstwa filmowego w ramach programu Student Critics na Festiwalu Filmowym w Edynburgu. Współpracuje z portalem Filmweb.
KATARZYNA KUROWSKA
Doktorantka, krytyczka, kulturoznawczyni. Bada food film i reprezentacje kultur kulinarnych. Interesuje się także grami planszowymi, współczesnymi reinterpretacjami zjawisk epoki PRL-u i literaturą najnowszą. Kocha festiwale filmowe, które zawsze za szybko mijają. Od kilkunastu lat „Przekładaniec kulturalny” jest jej własnym miejscem w sieci, dokumentującym jej spotkania z kulturą.
ŁUKASZ MAŃKOWSKI
Krytyk filmowy i badacz kina azjatyckiego, tłumacz z języka japońskiego i jeden z selekcjonerów programowych Festiwalu Pięć Smaków. Na wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego przygotowuje interdyscyplinarną pracę doktorską na temat percepcji Japońskiej Nowej Fali i kina awangardowego, i prowadzi zajęcia z kina Azji. Jedna z osób mentorskich projektów Asian Cinema Education i People’s Jury na Festiwalu Pięć Smaków; uczestnik wielu warsztatów dla krytyków, w tym IFF Rotterdam Young Critics 2021 i Berlinale Talents 2022. Laureat konkursu Krytyk Piszę w 2019. Autor bloga o kinie azjatyckim: „Kinema Chromatica”. Publikuje na łamach „MUBI”, „Sight & Sound”, „Senses of Cinema”, „ALT/KINO”, „Asian Movie Pulse, „Czasopisma EKRANy”, dwutygodnika „Czasu Kultury” i innych.
Follow: FB
MARTYNA MILEWSKA
Laureatka konkursu Krytyk Pisze na 10. Festiwalu Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja w Łodzi: nagroda za najlepszy tekst krytyczny przyznana przez Jury Krytyków oraz wyróżnienie przyznane przez Jury Twórczyń. Zdobywczyni wyróżnienia w konkursie na recenzję polskiego filmu fabularnego „Młodzi o filmach FPFF”. Publikowała w „Pleografie” i „Kinie”. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studentka scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi.
MICHAŁ MILLER I MAREK SZCZEPAŃSKI
Michał Miller to absolwent filologii angielskiej ze specjalizacją kultury krajów anglojęzycznych, kiedyś filmowiec-amator, dzisiaj tylko amator – kina, muzyki, popkultury. Kolekcjoner nośników fizycznych. Pisał o kinie gatunkowym dla portali Horror Online i Mortal. Współprowadzi fanpage i bloga Totalny Brak Kultury oraz podcast POPtok.
Marek Szczepański to za dnia analityk biznesowy, po południu zaś entuzjasta kina i gier, kolekcjoner komiksów, fan kultury skandynawskiej i amator fotografii analogowej. Życie zawodowe zaczął od dziennikarstwa radiowego i choć później pracował w wielu różnych miejscach, to właśnie film i dobre towarzystwo przyciągnęły go z powrotem przed mikrofon. Współtworzy podcast POPtok i pisze dla Totalnego Braku Kultury.
Follow: FB | IG | SOUNDCLOUD | YOUTUBE
JUSTYNA MIŚ
Absolwentka Turystyki i Rekreacji na AWF w Krakowie, lecz przyszłość wiąże z ogromną pasją, jaką jest film. Jej ulubionym reżyserem jest Wong Kar Wai, a filmem „Spragnieni miłości”. Miłość do filmów została w niej zaszczepiona od najmłodszych lat, ponieważ rodzice prowadzili wypożyczalnię VHS, a dziadek pracował przez całe życie w miejscowym kinie. W wolnym czasie, oprócz oglądania filmów i seriali, lubi czytać książki, szczególnie literaturę faktu o sprawach kryminalnych. Lubi podróże oraz aktywność fizyczną, szczególnie bieganie, pływanie i jazdę na rowerze. Hobbystycznie prowadzi profile w mediach społecznościowych, na których dzieli się wrażeniami dotyczącymi filmów, seriali i książek (Film i czarna kawa). Na co dzień dziennikarka w 2 serwisach Interii: Film i Świat Seriali.
PATRYCJA MUCHA-SMOLIŃSKA
Ur. w 1991. Doktorantka w Instytucie Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego oraz krytyczka filmowa. Edukatorka w ramach akcji Skrytykuj!. Współpracowniczka festiwali filmowych i autorka bloga Filmowe odloty. Wyróżniona w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka w 2019 i 2020 roku. Autorka cyklu wideoesejów o polskim kinie „Na wyrywki”. Wraz z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk prowadzi podcast „Wtem, piosenka” poświęcony filmowym musicalom. Związana ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty.
Follow: FB
DAWID MUSZYŃSKI
Dziennikarz filmowy. Redaktor Naczelny portalu naEKRANIE.pl. Autor wywiadów do magazynów Pani, Claudia, PSX Extreme oraz reporter programu „Co Za Tydzień”.
Follow: WWW
DAWID MYŚLIWIEC
Z wykształcenia filolog angielski ze specjalizacją nauczycielską, dziennikarz i filmoznawca, z zamiłowania bloger i nałogowy pochłaniacz filmów. Od 2008 roku z różną intensywnością prowadzi bloga MyśliWiecOgląda.pl, od kilku lat współpracuje z portalem Film.org.pl, któremu naczelnikował przez 6 pięknych miesięcy 2018 roku. Blisko związany z Kamerą Akcją, już dwukrotnie miał przyjemność zasiadać w jury konkursu Etiud i Animacji, za to w Loży Krytyków w tym roku debiutuje.
JOANNA NAJBOR
Doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UJ, absolwentka dziennikarstwa i filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nagradzana w konkursach eseistycznych i krytycznofilmowych – m.in. „Powiększeniu” Filmwebu (2018) i Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka (2019, 2020, 2022). Przez kilka lat pracowała przy organizacji festiwali filmowych, m.in. Warszawskiego Festiwalu Filmowego, Transatlantyku czy Millenium Docs Against Gravity. Swoje teksty publikuje lub publikowała m.in. na łamach „Popmoderny”, czasukultury.pl, „Ekranów”, „Pleografu”. Gra na wiolonczeli. Pochodzi z Zakopanego.
PAWEŁ PACHLA
Autor bloga „Technikolorowy” – blog o kulturze, na którym dzieli się szeroko rozumianym „kulturalnym lifestylem”. W kinie szuka przede wszystkim emocji. Dużo spaceruje po Warszawie z kawą w ręce i dobrym popem w słuchawkach. Nałogowy oglądacz „Przyjaciół”, który „doesn’t share food”.
JULIA PALMOWSKA
Świeżo upieczona studentka portugalistyki i filozofii w ramach Kolegium MISH UW. Laureatka nagrody Jury Twórczyń w Konkursie Krytyk Pisze w ramach 12. Festiwalu Kamera Akcja oraz zdobywczyni wyróżnienia w XXV Konkursie o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka. Działa w redakcji portalu o tematyce filmowej Pełna Sala, a także współprowadzi podcast Inna Kultura.
DARIUSZ PAWŁOWSKI
Dziennikarz i redaktor z wieloletnim stażem, doświadczeniem nie tylko prasowym, ale również radiowym i telewizyjnym. Zajmuje się głównie szeroko pojętą kulturą, autor recenzji teatralnych, filmowych, muzycznych, książkowych, wywiadów z artystami i ludźmi sztuki, reportaży, felietonów (m.in. stały cykl „Widzę Łódź”), publicystyki, komentarzy, organizator debat dotyczących istotnych kwestii związanych z kulturą i życiem miasta; wydawca tygodnika „Kocham Łódź”. Nieobca jest mu jednak również inna tematyka. Prywatnie miłośnik fotografowania, podróży i dobrej kuchni.
MICHAŁ PIEPIÓRKA
Filmoznawca, krytyk filmowy, autor bloga Bliżej Ekranu. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, wykłada na Filmoznawstwie UŁ oraz na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa UAP. Publikuje w Miesięczniku Kino, w Czasie Kultury i na portalu Filmweb. Zajmuje się polskim kinem współczesnym, filmowymi obrazami transformacji ustrojowej oraz kinem popularnym schyłkowego PRL-u. Trzykrotnie wyróżniany w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2016, 2017, 2018) oraz dwukrotnie nominowany do Nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2017 – w kategorii Publicystyka filmowa w Internecie; 2021 – filmowa książka roku). Autor książki „Rockefellerowie i Marks nad Warszawą. Polskie kino fabularne wobec transformacji gospodarczej”.
TOMASZ POBORCA
Filmoznawca, badacz, krytyk filmowy i członek Koła Naukowego Filmoznawców UŁ. Koordynator studenckiego projektu podcastowego Koło Kina i prowadzący audycję poświęconą wczesnej twórczości Jean-Luca Godarda. Członek międzynarodowego jury European University Film Award. Jego ostatnie inicjatywy naukowe koncentrowały się na eksperymentach letrystów, adaptacjach japońskiej literatury oraz recepcji maoistowskiej działalności Grupy Dziga Wiertow w prasie PRL-u. Pracę dyplomową poświęcił twórczości Raúla Ruiza w świetle filozofii Bergsona i Deleuze’a. Publikował w „Studiach Filmoznawczych” i „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”. Występował na sympozjum naukowym podczas festiwalu goEast w Wiesbaden. Na łamach portalu Pełna Sala regularnie podejmuje tematy festiwalowych premier i zapomnianych tytułów z historii kina.
MARCIN PRYMAS
Krytyk amator i pasjonat kina, zwłaszcza światowego i gatunkowego. Laureat konkursu Krytyk Pisze w 2021 roku, wicenaczelny serwisu Pełna Sala i główny korespondent podczas zagranicznych festiwali filmowych, m.in. Berlinale, Cannes, Wenecja, Rotterdam, Udine Far East, Tallinn Black Nights. Współpracownik Filmwebu i Miesięcznika Kino.
MARCIN RADOMSKI
Dziennikarz i krytyk filmowy. Publikuje m.in. na łamach „Newsweeka”, onet.pl, wp.pl, „Rzeczpospolitej”, „Kina” i „Magazynu Filmowego”. Doktor nauk humanistycznych. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej i Uniwersytetu SWPS. Współpracuje z festiwalami i zajmuje się edukacją filmową. Autor kanału „KINOrozmowa” na Youtube, gdzie rozmawia z aktorami, reżyserami i znawcami kina.
MATEUSZ ROSICKI
Laureat konkursu Krytyk Pisze w 2018 roku, teksty o kinie publikował m.in. w czasopiśmie „16mm” i dwutygodniku kulturalnym „artPapier”.
ROBERT SIWCZYK
Jego przygoda z X Muzą zaczęła się od „Brzdąca” Chaplina (1921). Od trzech lat na autorskim blogu Klatki na oczach oraz w różnych artykułach, m.in w czasopiśmie „EKRANY”, bada kino nieme i komedię slapstickową (także dźwiękową). Finalista konkursu na Gala Twórców 2021 w kategorii „Kultura i Sztuka”.
SEBASTIAN SMOLIŃSKI
Krytyk filmowy i amerykanista. Regularnie publikuje w „Tygodniku Powszechnym”, „EKRANach” i na Vogue.pl, współautor kilku książek o tematyce filmowej. Wraz z Michałem Oleszczykiem („SpoilerMaster – Podcast do słuchania po seansie”) prowadzi anglojęzyczny podcast „Foreign Correspondents: Deeper into Hitchcock”. Zwycięzca Konkursu im. Krzysztofa Mętraka w 2017 roku. Wykładowca Ośrodka Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik kulinariów i kotów.
BOGDAN SOBIESZEK
Dziennikarz, redaktor, p.o. redaktora naczelnego miesięcznika „Kalejdoskop”. Karierę zawodową rozpoczynał w „Dzienniku Łódzkim” w 1991 roku. Od 1999 roku był sekretarzem redakcji miesięcznika „Film”. W 2005 roku pracował jako jeden z sekretarzy warszawskiej redakcji dziennika „Fakt”. Od sierpnia 2005 roku znowu w „Dzienniku Łódzkim” na stanowisku redaktora, wydawcy, szefa działu dodatków. W latach 2008-2009 był redaktorem działu reportażu tygodnika „Chwila dla Ciebie”. Od 2010 roku jest dziennikarzem i redaktorem miesięcznika „Kalejdoskop”. Przez całą swoją karierę zawodową jako autor tekstów towarzyszy procesom kształtującym łódzką kulturę filmową.
Follow: WWW
MARCIN STACHOWICZ
Kulturoznawca, publicysta i krytyk filmowy, laureat Grand Prix w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2020) oraz pierwszej nagrody w konkursie „Powiększenie” portalu Filmweb (2013). Stały współpracownik Filmwebu, „Dwutygodnika”, „Czasu Kultury” i „Szumu”, publikował m.in. w „Krytyce Politycznej”, „Więzi”, „Magazynie Kontakt”, „Kulturze Liberalnej”, „Widoku”, „Pleografie”, na portalach Gazeta.pl i Wyborcza.pl. Interesuje się wszystkim, co na przecięciu kultury wizualnej, spraw społecznych i polityki, ostatnio pisuje także o ekologii i katastrofie klimatycznej. Fan kina grozy i głośnej muzyki, antyfaszysta.
MACIEJ STASIERSKI
Ponad dekadę prowadzi platformę blogerską „Watching Closely” – blog wygrał w 2013 roku nagroda na Blog Roku w plebiscycie Onet.pl. Dzięki blogowi może realizować swoją pasję, którą jest oglądanie filmów. Jednak nie czuje się na tyle kompetentny, aby nazywać go krytykiem filmowym. Uczestniczy w festiwalach filmowych, współpracuje z dystrybutorami i z kinami. Większość prywatnego życia kręci się wokół kina, zarówno poprzez bloga, jak i podcast „Kinotalk”, który współtworzy we wrocławskim Radiu Ram.
Posiada też życie poza filmem – jest prawnikiem, zajmuje się sprawami cudzoziemców, działa społecznie na rzecz wykluczonych grup społecznych. Całkowicie prywatnie nie lubi siedzieć w jednym miejscu, a przez to podróżuje po całym świecie, ostatnio dość regularnie za tenisistkami i tenisistami, bo ten sport jest bodaj jego drugą największą pasją. Mimo, że nie za bardzo umie w niego grać – ze sportów rakietowych dużo lepiej czuje się z rakietką i lotką do badmintona.
MIŁOSZ STELMACH
Filmoznawca, krytyk, tłumacz. Redaktor naczelny czasopisma o tematyce filmowej Ekrany. Asystent w Instytucie Sztuk Audiowizualnych, gdzie uczy historii kina. Autor książki „Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino” (2020). Kurator programowy platformy FlixClassic, w ramach której wraz z Adamem Uryniakiem prowadzi poświęcony filmowej klasyce podcast FlixTalk.
MICHU SZCZEPAŃSKI
Człowiek imponującej tuszy i niepewnego talentu. Nie wiadomo czy zrobił w życiu cokolwiek, ale nosi tytuł „Pierwszego Misia Polskiej Krytyki Filmowej” nadany mu z rąk Sołtysowej wsi Niesulice, która to tylko przy okazji była jego Mamą. Lubi udzielać fikcyjnych wywiadów w swojej piwnicy. Prowadzi kanał, którego i tak nie znasz, ale kiedyś nazywał się Wojownicy Kultury, potem Aberracje, a teraz jakoś inaczej.