15. FKA

PRIME TIME o rynku seriali

25 / 10 / 2024----------------------15:00

Termin: 25 października 2024 (piątek), godz. 15:00-16:30
Prowadzący: Michał Pabiś-Orzeszyna
Miejsce: Scena Monopolis
wstęp wolny

Rynek serialowy w Polsce to mieszanka gatunków: od paradokumentów jak „Lombard. Życie pod zastaw” i codziennych seriali typu „Na Wspólnej” po nagradzane produkcje jak „1670” czy „Kruk”. Coraz większą popularność zdobywają reality show, tworzone (czy na pewno?) bez scenariusza. Na ustach branży są binge’owane produkcje pojawiające się w streamingach, a zapomina się o niemal trzech milionach codziennych widzów „M jak Miłość”, który utrzymuje wysoką oglądalność od dwudziestu czterech lat. Kulisy produkcji dziennych seriali przypominają fabrykę: headwriter, kilkuosobowy zespół od drabinek, ekipa odpowiedzialna za dialogi – mimo to, pojawiają się autorskie perełki jak „39 i pół” czy „The Office PL”. Scenarzyści są pod ciągłą presją – „jesteś tak dobry, jak twój ostatni projekt.”- słyszą na każdym kroku. A może bardziej aktualne jest stare branżowe powiedzenie: „to nie musi być dobre, to musi być w terminie”? Czy to rynek narzuca za szybkie tempo? Branża serialowa rozwija się błyskawicznie. Netflix, HBO, Disney+ i Amazon Prime produkują dziesiątki nowych tytułów rocznie, a widzowie są rozproszeni i coraz trudniej nadawcom dotrzeć do docelowego odbiorcy. Ilość nowych reality show prezentowanych w prime time szokuje, a coraz dynamiczniej rozwija się rynek mikro-seriali produkowanych w Chinach. To coś więcej niż rozmowa o trendach – to refleksja nad zmianami w konsumpcji treści. W czasach nadprodukcji, gdy widzowie są bombardowani tytułami, pozostaje pytanie: czy jest jeszcze miejsce na coś, co naprawdę nas zaskoczy i zatrzyma naszą uwagę do ostatniego odcinka? O przyszłości rynku seriali Michał Pabiś-Orzeszyna porozmawia z producentami i scenarzystami czołowych polskich produkcji.


15. Festiwal Kamera Akcja odbędzie się od 24 do 27.10.2024 w Łodzi oraz od 14 do 23.10.2024 online na platformie Think Film. Zadanie realizowane jest dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Uniwersytetu Łódzkiego – mecenasa festiwalu. Głównymi partnerami festiwalu są Monopolis i Szkoła Filmowa w Łodzi. Festiwal Kamera Akcja i Festiwal Mediów Człowiek w Zagrożeniu tworzą sieć współpracy „Łódzki Festiwal Filmowy”.  Karnety w atrakcyjnych cenach w sprzedaży tylko do 10 października 2024 r.

Newsletter
Polub nas
Partnerzy