Wywiad – Baza Wiedzy
Peto a te, ne me putes oblivione tui rarius ad te scribere, quam solebam, sed aut gravitate valetudinis, qua tamen iam paullum videor levari, aut quod absim ab urbe, ut, qui ad te proficiscantur, scire non possim; quare velim ita statutum habeas, me tui memoriam cum summa benevolentia tenere tuasque omnes res non minori mihi curae quam meas esse. CICERO
Poezja i film, czyli „Wieża, jasny dzień” Jagody Szelc
Chyba bym się nie zgodziła, że poezja to słowo, tylko raczej właśnie obraz. Dlatego, w mojej ocenie łatwiej jest adaptować poezję na potrzeby filmu, czy film na potrzeby poezji adaptować, bo też nie wiadomo, który to jest wektor. Marcin Radomski rozmawia z Jagodą Szelc o jej debiucie „Wieża. Jasny dzień” i roli poezji w kinie.
Sound design. Rozmowa z Piotrem Knopem
Peto a te, ne me putes oblivione tui rarius ad te scribere, quam solebam, sed aut gravitate valetudinis, qua tamen iam paullum videor levari, aut quod absim ab urbe, ut, qui ad te proficiscantur, scire non possim; quare velim ita statutum habeas, me tui memoriam cum summa benevolentia tenere tuasque omnes res non minori mihi curae quam meas esse. CICERO
Kobiety, kino, krytyka – Agnieszka Holland
Jest naprawdę mnóstwo zdolnych, ciekawych kobiet, które robią bardzo ciekawe filmy – mówi Agnieszka Holland. Twórczyni takich filmów, jak „Gorączka”, „Całkowite zaćmienie” czy „Europa, Europa” stanęła przed kamerą ekipy FKA podczas 9. edycji festiwalu. Zapytaliśmy ją o to, co sądzi o sytuacji kobiet w kinie, o różnicach między polską a amerykańską branżą filmową i o to, co sądzi o krytyce filmowej.