Masz 12-19 lat, zmysł artystyczny i lubisz filmy? Zgłoś się do konkursu na plakat!
Jak każdy seans potrzebuje widzów, tak każdy film potrzebuje plakatu, który przykuje uwagę, zaintryguje, poszerzy perspektywę. Takich prac poszukują organizatorzy Konkursu dla młodzieży na plakat filmowy „Point-Of-View”. To szansa dla uzdolnionych plastycznie młodych osób, które stawiają pierwsze kroki na ścieżce filmowych pasji. Plakat można stworzyć samemu, czerpiąc inspiracje z historii kina, najnowszych trendów czy nawet próbować krzyżować różne nurty i media. W konkursie – jak sama nazwa wskazuje – najważniejszy jest punkt widzenia osoby tworzącej i autorskie, świeże spojrzenie na film.
Puść wodze fantazji, skup się na tym, co sprawia Ci przyjemność, tworząc pomyśl, co dała Tobie twoja ulubiona animacja czy fabuła, dlaczego tak zapadła Ci w pamięć i bądź odważny w swojej kreatywności — zachęca Arkadiusz Jaworek, grafik designer i twórca identyfikacji wizualnej Filmowego lata. Poszukiwani są młodzi artyści dwóch kategoriach: Junior (dla osób w wieku 12-15 lat) i Young Adults (dla osób w wieku 16-19 lat). Zwycięzcy otrzymają nie tylko możliwość pokazania swojej pracy na wernisażu, ale także cenne nagrody: bezpłatny udział w kursie online analizy filmu „Film Thinking” oraz karnet na prestiżowy 15. Festiwal Kamera Akcja w Łodzi w 2024 roku. Swoje prace można zgłosić do 10 października 2024 r.
Zadanie Filmowe Lato w łódzkim (edycja 4) dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje. Edycja 2024, a także z budżetu Miasta Łodzi. Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego. Partnerem wydarzenia jest Uniwersytet Łódzki.