Program filmowy

L’accident de piano / The Piano Accident
2025, 88 min
pokaz przedpremierowy
Reżyseria: Quentin Dupieux
Obsada: Clara Choï, Jérôme Commandeur, Adèle Exarchopoulos
Kraj: Francja
[POKAZ STACJONARNY]
Satyra na influencera.
Bohaterka filmu Wypadek fortepianowy to Magalie, zwana także Magaloche to neurotyczna influencerka, gwiazda internetu, budująca karierę dzięki kontrowersyjnym patostreamom, w których dokonuje mniej lub bardziej spektakularnych samookaleczeń. Po „nieszczęśliwym wypadku” z fortepianem na planie kolejnego nagrania usuwa się w cień i izoluje w alpejskiej willi. Towarzyszy jej Patrick Balandras (w tej roli Jérôme Commandeur), osobisty asystent. Choć jego relacje z chlebodawczynią lepiej opisywałoby słowo „służący do wszystkiego”. Jednak Magalie nie zazna ciszy i spokoju – stanie się ofiarą dziennikarskiego szantażu.
W mediach:
«Przyznaję – historia opowiedziana w Wypadku fortepianowym naprawdę mnie wciągnęła. Dupieux kolejny raz udowadnia, że jest tak samo dobrym scenarzystą, jak i reżyserem. Podobało mi się, że całość jest spójna, mimo że długo nasza ciekawość nie zostaje w pełni zaspokojona. Ale mistrzostwem w scenariuszu są przede wszystkim postacie – każda z nich jest charakterystyczna i prezentuje nieco inne podejścia do życia. Wszystkie postacie są warte zainteresowania, ale bez wątpienia największą uwagę przykuwa główna bohaterka, zagrana absolutnie bezbłędnie przez Adèle Exarchopoulos.»
– Agata Magdalena Karasińska, Movies Room, przeczytaj całość [tutaj]
«Dupieux szczędzi większych nieporozumień, wyjaśnia wszystkie konteksty, tłumaczy metafory. A mimo to nadal oferuje niepodrabialny, autorski styl, pełen lekkości, konceptualnego humoru oraz inscenizacyjnej swady.»
– Michał Konarski, Pełna Sala, przeczytaj całość [tutaj]
Quentin Dupieux
Reżyser i scenarzysta urodzony w 1974 roku w Paryżu. Początkowo zasłynął jako autor muzyki elektronicznej tworzący pod pseudonimem Mr. Oizo. Reżyserską karierę zaczynał od kręcenia teledysków. Jego pełnoprawnym debiutem był film Steak z 2007 roku. Szerszy rozgłos zyskał dzięki Morderczej oponie. Wraz z kolejnymi filmami ugruntowywał swoją pozycję jednego z największych ekscentryków współczesnego kina – artysty o szalonej, anarchicznej wyobraźni. Podczas Nowych Horyzontów pokazywane były m.in. jego Deerskin, Mandibules czy Daaaaaalí!.
tagi: internet, influencer, satyra










