Program filmowy

Sprawa osobista

24 / 10 / 2025----------------------09:50

Dossier 137 / Case 137
2025, 115 min
pokaz przedpremierowy

Nagrody i selekcje: MFF Cannes 2025 – udział w Konkursie Głównym

Reżyseria: Dominik Moll
Obsada: Léa Drucker, Stanislas Merhar, Antonia Buresi, Christian Sinniger, Guslagie Malanda, Geneviève Mnich
Kraj: Francja

[POKAZ STACJONARNY]

Sprawa jakiej jeszcze nie widzieliście.

Stéphanie, policjantka pracująca dla Wydziału Spraw Wewnętrznych, zostaje przydzielona do sprawy młodego mężczyzny ciężko rannego podczas demonstracji w Paryżu. Chociaż nie znajduje żadnych dowodów na przemoc policji, sprawa nabiera osobistego charakteru, gdy odkrywa, że ​​ofiara pochodzi z jej rodzinnego miasta.


W mediach: 

«Dominik Moll w Dossier 137 prezentuje humanistyczne, pełne empatii, a zarazem pozbawione zbędnego patosu spojrzenie na problemy marginalizowanych grup społecznych współczesnej Francji, jak i obnaża powszechne nie tylko w Republice taktyki władz, błyskawicznie radzących sobie z niewygodnymi, a łatwymi do zastraszenia przypadkami. Dynamiczny scenariusz angażuje nie tylko za sprawą frapującego kryminalnego śledztwa, ale wyjątkowo nieprzekombinowanej fabularnej ścieżki, eksplorującej cienką granicę między dobrem i złem, obroną i atakiem, sprawiedliwością i bezwzględną chęcią zemsty.»
— Mary Kosiarz, Filmorg.pl, przeczytaj całość [tutaj]

«Sprawa osobista to też frustrująca produkcja. Nie dlatego, że jakość filmowego rzemiosła jest niska, co to to nie. Razem ze Stéphanie często walimy głową w mur, słuchając absurdalnych zeznań niektórych policjantów.»
 — Daniel Łojko, Filmawka, przeczytaj pełen tekst [tutaj]

«Nikt nie powinienem mieć jednak wątpliwości, że tekst jest najsilniejszym atutem „Dossier 137„. »
— Maciej Niedźwiedzki, Filmweb, przeczytaj pełen tekst [tutaj]


Dominik Moll
Reżyser i scenarzysta urodzony w 1962 roku w Niemczech. Na początku kariery współpracował z Marcelem Ophulsem. Nominowany do nagrody BAFTA za thriller Harry, twój prawdziwy przyjaciel... Dramat policyjny Noc 12 października przyniósł mu nagrody Cezara, w tym za najlepszy film roku. Jego ostatni film o ruchu „żółtych kamizelek” i protestach, które wstrząsnęły Francją, zadebiutował w Cannes w konkursie głównym. Wcześniej Moll pokazywał na festiwalu m.in. film Leming z Charlotte Rampling i Charlotte Gainsbourg.


Tagi: sprawiedliwość, Cannes, tajemnica




#Uwolnij umysł

Newsletter
Polub nas
Partnerzy