Goście

Goście wydarzenia Mickiewicz filmowy. Echa „Ballad i romansów” w polskim kinie


MAŁGORZATA JAKUBOWSKA
Filmoznawczyni, profesor UŁ (Katedra Filmu i Mediów Audiowizualnych). W kręgu jej zainteresowań pozostaje filozofia – jako myśl niepokorna i forma odczuwania. Publikuje eseje i książki z zakresu teorii i filozofii kina, metod analizy filmu i filmowej narracji: Teoria kina Gillesa Deleuze’a, Kraków 2003, Żeglowanie po filmie, Kraków 2006, Laboratorium czasu. Sanatorium pod Klepsydrą Wojciecha Jerzego Hasa, Łódź 2010, Kryształy czasu. Kino Wojciecha Jerzego Hasa, Łódź 2013. Kocha kino i żeglowanie – zarówno po gorących morzach (ukochane wyspy Tonga, Sycylia, Karaiby), jak i zimnych (Arktyka, Spitsbergen).

MACIEJ KUJAWSKI
Student filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Interesuje go przede wszystkim kino gatunkowe i popularne, choć nie tylko. Miłośnik westernu, filmu noir, horroru, filmów gangsterskich, samurajskich i o sztukach walki. Z przyjemnością odkrywa historię kina polskiego, włoskiego, amerykańskiego i japońskiego. Jego przygoda z kinem zaczęła się wraz z otrzymaniem kolekcji filmów Alfreda Hitchcocka na DVD. Wciąż jednym z jego ulubionych filmów jest „Psychoza” z 1960 roku. Uwielbia mieć własne zdanie i dyskutować na przeróżne tematy. Oprócz uprawiania kinofilii, amatorsko fotografuje przyrodę, czyta klasyczne powieści, kolekcjonuje i gra w gry planszowe.

ADAM SOŁTYS
Student filmoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Długoletni miłośnik kina grozy, o którym prowadzi podcast. Oprócz tego lubi kino azjatyckie (szczególnie to z Korei Południowej) oraz animacje. Gra w gry, prowadzi sesje w papierowe RPG, montuje wideo, piecze i gotuje. Okazjonalnie czyta mangi i komiksy. Uwielbia słuchać muzyki, kiedyś głównie metalowej, obecnie wszystkiego, co wpadnie mu w ucho. Jest fanatykiem Fantastycznego Pana Lisa i nie znosi filmów Zanussiego.

KAMILA ŻYTO
Adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej. Wykłada na UŁ oraz na Akademii Muzycznej w Łodzi. W 2010 roku opublikowała książkę „Strategie labiryntowe w filmie fikcji” (Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego), w 2017 „Film noir i kino braci Coen”. W kręgu jej zainteresowań znajduje się: kino polskie (ze szczególnym uwzględnieniem wątków związanych z wizerunkami Żydów i relacjami polsko-żydowskimi oraz twórczości Roberta Glińskiego), kino amerykańskie (kino noir, zarówno klasyczne, hollywoodzkie z lat czterdziestych i pięćdziesiątych, jak i współczesne filmy neo-noir) oraz kino świata hiszpańskojęzycznego (głównie twórczość Carlosa Saury czy Juana Antonio Bardema z okresu późnego frankizmu i transformacji). Prywatnie jest wielbicielką literatury pięknej i podróży.

Newsletter
Polub nas
Partnerzy