14. FKA

Ekspertka, która decyduje o tym, jakie seriale oglądamy, założyciel marki będącej największym fenomenem i wielkim sukcesem marketingowym w polskim biznesie, człowiek, który sprawia, że artystyczne kino dokumentalne cieszy się zainteresowaniem porównywalnym do oddziaływania blockbusterów – takich gości będzie można spotkać podczas trzech dyskusji na 13. edycji Kamery Akcji.

Harmonogram paneli dyskusyjnych:

  1. Klapki na oczach. Promocja w branży filmowej (14 października, 15:00-16:30); Prowadząca: Kaja Klimek, Goście: Paulina Jaroszewicz, Wacław Mikłaszewski, Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, Mateusz Góra
  2. Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni? (15 października, godz. 15:00-16:30); Prowadząca: Kaja Klimek; Goście: Michał Broniszewski, Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz, Artur Zaborski, Martin Stankiewicz
  3. Krytycznie do szpiku kości. O krytyce filmowej (16 października, godz. 15:00-16:30); Prowadzący: Bolesław Racięski; Goście: Ewa Puszczyńska, Anna Tatarska, Mateusz Demski, Marcin Radomski

Klapki na oczach. Promocja w branży filmowej
Termin: 14 października, 15:00-16:30
Prowadząca: Kaja Klimek
Goście: Paulina Jaroszewicz, Wacław Mikłaszewski, Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, Mateusz Góra
Miejsce: Kino Szkoły Filmowej, Z2

Trwająca pandemia, kryzys ekonomiczny i spadek liczby widzów w kinach niepokoi twórców, producentów i dystrybutorów. Jak zachęcić kinomanów do uczestnictwa w pokazach, festiwalach filmowych czy spotkaniach z twórcami? Jak dotrzeć ze swoim produktem czy filmem do odbiorcy? Nowe pomysły promocyjne, innowacyjne rozwiązania, nowatorskie działania – łatwo się mówi – trudniej zrobić. Czy szybko zmieniający się rynek i w zawrotnym tempie rozwijające się media społecznościowe ułatwiają czy utrudniają pracę marketingowcom? A może powinno się produkować o połowę mniej filmów? Czy zbyt duża wiedza filmowa pomaga czy przeszkadza? Promocja to często kreatywność, nieszablonowe podejście, ale i mrówcza praca. Jak zachęcić widzów, aby chodzili do kina, oglądali filmy? Jak znaleźć swoją niszę? Czy film dla wszystkich jest dla nikogo? Jakie sposoby na promocję, dotarcie do odbiorcy mają zaproszeni goście i czego moglibyśmy się od nich uczyć? 

O tym jak wygląda praca przy kampaniach marketingowych Kaja Klimek porozmawia z Pauliną Jaroszewicz – managerką dystrybucji w Stowarzyszeniu Nowe Horyzonty, Mateuszem Górą – szefem komunikacji i rozwoju widowni w Millennium Docs Against Gravity, Wacławem Mikłaszewskim – współzałożycielem i pomysłodawcą reanimacji marki KUBOTA, a zarazem reżyserem związanym ze Szkołą Filmową w Łodzi oraz Katarzyną Czajką-Kominiarczuk – krytyczką filmową, prowadzącą jeden z najdłużej działających blogów o kulturze „Zwierz popkulturalny”.


Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni?
Termin: 15 października, godz. 15:00       
Goście: Michał Broniszewski, Katarzyna Śliwińska-Kłosowicz, Artur Zaborski, Martin Stankiewicz
Prowadząca: Kaja Klimek
Miejsce: Szkoła Filmowa w Łodzi, Z2

Z trendforcasterami wśród filmowców, czyli tymi, którzy prognozują, przewidują tematy, gatunki czy formy i kupują to, co spodoba się widowni, spotkamy się podczas dyskusji „Trendy w treściach. Jak trafić w gusta widowni”. Porozmawiamy o tym, jakie tematy są ciekawe dla ludzi z branży filmowej, a jakie dla odbiorcy. Czy twórcy piszą scenariusze, kręcą filmy czy seriale, myśląc o swoim widzu? Czy formatowaniem lub promocją treści pod widza zajmują się producenci, dystrybutorzy? Jaki wpływ na ten proces mają kiniarze czy telewizje? Kiedy zacząć myśleć o widzu, aby trafić w jego gust – na etapie pierwszego draftu scenariusza? Jak szacować oglądalność? Skąd wiadomo, co będzie się podobać za 2, 3 czy 5 lat? Z Kają Klimek na temat trendów w treściach filmowych i serialowych porozmawiają dystrybutor – Michał Broniszewski z Galapagos Films, który opowie o kupowaniu kontentu, m.in. jakie treści wybiera się do dystrybucji w kinach, na platformy VOD, do telewizji; showrunnerkę – Katarzynę Śliwińską-Kłosowicz z TVN Warner Bros. Discovery, która opowie o tym, jakie seriale kierowane są do produkcji; krytyka filmowego – Artura Zaborskiego, który relacjonując festiwale filmowe, widzi, jakie panują tendencje na światowych rynkach. Ex youtubera – Martina Stankiewicza, który opowie, jak zdobyć wielomilionową publiczność, jak utrzymać kontakt z odbiorcą, co się podoba widzom i co planuje nakręcić w bliskiej przyszłości.


Krytycznie do szpiku kości. O krytyce filmowej    
Termin: 16 października, godz. 15:00-16:30       
Goście: Ewa Puszczyńska, Anna Tatarska, Mateusz Demski, Marcin Radomski
Prowadzący: Bolesław Racięski
Miejsce: Szkoła Filmowa w Łodzi

Porozmawiamy o trudnej relacji na linii twórca-krytyk filmowy-widz. Są widzowie, którzy decydują się na wybór filmów po przeczytaniu recenzji czy wysłuchaniu opinii krytyka, ale to komentarze na Twitterze czy forum okazują się mieć coraz większy wpływ. Każde oko jest w stanie dostrzec coś innego w dziele filmowym – sporo zależy od kompetencji kulturowych, doświadczenia czy potrzeb odbiorcy. Przy takich różnicach w postrzeganiu kina rodzi się polemika, która pozwala na dialog i głębsze analizy krytyczno-filmowe. Ale czy jest na nią miejsce? Jak doszło do poszerzenia dyskursu i czy social media mają na niego negatywny, a może pozytywny wpływ? Jak jakościowa krytyka filmowa ma się do ograniczeń redakcji – czy jest miejsce w dużych mediach na większą refleksję o kinie? Czego oczekują czasopisma i za jakie teksty płacą? Jaka w tym obiegu jest rola festiwali filmowych? Dają one szansę na dialog twórcy z widzem? Czy pośrednikiem w tym kontakcie jest krytyk filmowy? Reżyserzy tworzą, aby wywołać reakcję, ale czy wystarczą im emotikony i gwiazdki przy krótkiej recenzji? Czy odbiorca, który sam chce być nadawcą treści – influencerem, youtuberem – oczekuje następców Bolesława Lewickiego, Marii Kornatowskiej i prawdziwie zaangażowanych krytyków, niczym z Cahiers du Cinéma?

Podczas dyskusji Krytycznie do szpiku kości Bolesław Racięski zapyta zaproszonych gości o to, czy, jaka i komu potrzebna jest krytyka filmowa. W rozmowie weźmie udział Ewa Puszczyńska – producentka (Zimna Wojna, Ida, Głupcy), Anna Tatarska – krytyczka filmowa, związana m.in. z “Dzień dobry TVN”, Mateusz Demski – krytyk filmowy, publikujący m.in. newonce.net i NOIZZ.pl i Marcin Radomski – krytyk filmowy, który prowadzi kanał KINOrozmowa.


13. Festiwal Kamera Akcja odbędzie się od 13-16 października 2022 roku: stacjonarnie w Łodzi oraz online na platformie Think Film (17-20.10.). Zadanie zrealizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej oraz Uniwersytetu Łódzkiego – mecenasa festiwalu.

Newsletter
Polub nas
Partnerzy