Goście festiwalu

Wykłada w Instytucie Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu, w PWSFTviT w Łodzi oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Dyrektor festiwalu Cinemaforum w Warszawie. Stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej (2010 i 2011). Laureat konkursu im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2011). Autor książek „Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku” (2010) oraz „Obok ekranu. Perspektywa badań produkcyjnych a społeczne istnienie filmu” (2014). Publikował m.in. w „Odrze”, „Kwartalniku Filmowym”, „Panoptikum”, „EKRANach”, „Kinie”, „Magazynie Filmowym SFP” oraz w kilkunastu tomach zbiorowych.

Przez kilka pierwszych lat życia mieszkał nad wypożyczalnią kaset. Najpierw chciał robić filmy, teraz o nich mówi, bo – jak sam przyznaje – „ponoć krytyk to taki niespełniony filmowiec”. Prowadzi blog i kanał na YouTube pod nazwą „Sfilmowani”. Mówi, że w innym wcieleniu zostałby archeologiem i śmigał z batem po jakichś opuszczonych kopalniach, a gdyby dostał udaru, oglądał- by filmy, które od lat powinien nadrobić.

Animator kultury, pomysłodawca, producent i koordynator wielu projektów z dziedziny promocji i edukacji filmowej m.in. Letniego Festiwalu Filmowego Polówka (Łódź), Szkoły Teledysków (Warszawa) czy Tender Metropolis (Berlin, Budapeszt). Prezes zarządu Fundacji Inicjatyw Kulturalnych „Plaster”. Interesuje się amerykańskimi serialami i produkcją filmową.

W 1998 roku ukończył Wydział Reżyserii w PWSFTviT w Łodzi, w 2016 roku zdobył stopień doktora sztuki filmowej nadany na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej na tej samej uczelni. Jest reżyserem, scenarzystą, producentem, a także właścicielem Wytwórni Filmów Fabularnych Błyskawica. W latach 2011–2015 był dyrektorem Studia Filmowego KADR. Członek Polskiej Akademii Filmowej.

Producent ze studia BreakThru Films. Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Virginia. Po studiach, na początku lat 90. trafił do Polski z Korpusem Pokoju. Później otworzył przewód doktorski, pracował jako dziennikarz i tłumacz, w końcu z przyjaciółmi stworzył sieć kin Silver Screen, zostając prezesem firmy i łącząc ją z Multikinem. Za namową Hugha Welchmana trafił do BreakThru Films i został producentem filmowym.

Krytyk filmowy, tłumacz literatury, samozwańczy specjalista od kultury popularnej. O kinie, komiksie, grach i literaturze publikuje między innymi w tygodniku „Wprost”, magazynach „Kino” i „Pixel” oraz portalu Onet.pl.

Członek kolektywu VHS HELL i Cowboy Country Society Club, lektor. Beznadziejnie zakochany w typografii i muzyce, zawodowo zajmuje się walką ze złym gustem. W wolnych chwilach dużo mówi i jeszcze więcej słucha, a przede wszystkim niezmiennie czeka na przelew.

Producent filmów dokumentalnych oraz krótkich form fabularnych i animowanych. Ekspert ekonomiczny PISF. Od dziesięciu lat prowadzi firmę DAREK DIKTI Biuro pomysłów, która specjalizuje się w produkcji autorskich filmów dokumentalnych. Pośród najnowszych produkcji znalazły się dwa pełnometrażowe dokumenty: „TOTART czyli odzyskiwanie rozumu” w reż. Bartosza Paducha i „BEKSIŃSCY. Album wideofoniczny” w reż. Marcina Borchardta.

Reżyserka, producentka, montażystka. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Filmu i Telewizji, gdzie pod opieką reżysera Jó- zefa Gębskiego ukończyła Wydział Reżyserii, a także Wydział Kierownictwa Produkcji. Przez kilka lat związana zawodowo z MTV POLSKA. Od 2009 r. członkini Koła Młodych i Sekcji Filmu Dokumentalnego Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jej największą pasją jest film dokumentalny.

Mieszka i pracuje w Łodzi. Od 2006 roku związana ze Szkołą Filmową w Łodzi jako asystent na Wydziele Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej. Od 2016 roku pełni funkcję Głównego koordytantora produkcji filmowej i telewizyjnej, wcześniej pełniła funkcję Pełnomocnika dziekana Wydziału Reżyserii ds. produkcji filmowej. Kierownik produkcji i II kierownik produkcji, producent filmowy. W jej filmografi znajdują się m.in. „Kryształowa Dziewczyna” w reż. Artura Urbańskiego, „Soyer” w reż. Łukasza Barczyka (produkcja PWSFTviT), „Trzy kobiety” reż. A. Jadowska, „Dewajtis” reż. A. Kuśmierczyk (produkcja Kolektyw Film).

Krytyk filmowy, kulturoznawca. Absolwent Instytutu Kultury Polskiej UW. Prowadzi program „Kino Mówi” w Ale kino+ i audycję „Hrapkowidz” w radiowej Czwórce. Współpracuje z miesięcznikiem „Kino” i portalami Dwutygodnik.com oraz Filmweb.pl. Współautor książek „Seriale. Przewodnik Krytyki Politycznej”, „Wunderkamera. Kino Terry’ego Gilliama” i „Eastern Promises”. Laureat Grand Prix Konkursu im. Krzysztofa Mętraka, trzykrotnie nominowany do Nagrody PISF.

Operator dźwięku. Rocznik 1974. Absolwent Instytutu Muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim. Przygodę z dźwiękiem zaczął w telewizji TVN, z którą pozostaje związany zawodowo od 20 lat. Jest autorem ścieżki dźwiękowej do seriali telewizyjnych „Kasia i Tomek”, „Magda M”, „Twarzą w twarz” oraz pełnometrażowych filmów telewizyjnych z serii „Prawdziwe Historie”. Współwłaściciel studia Noiseroom, które na przestrzeni lat wyspecjalizowało się w tworzeniu dźwięku do filmów animowanych. Z produkcją „TwójVincent” związany od początku powstawania filmu. Sprawował nadzór nad udźwiękowieniem oraz był autorem sound designu (wraz z Michałem Fojcikiem).

Kierownik produkcji. Absolwentka UŁ na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych oraz Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej PWFSTviT. Laureatka Międzynarodowych Warsztatów Scenariuszowych Midpoint za Najlepszy Projekt Krótkometrażowy. Współpracuje z Opus Film i PWSFTviT. Postprodukowała serial „Zbrodnia” dla AXN; kierowała produkcją serialu edukacyjnego „Kulturanek”, dokumentu „Powstanie Warszawskie”, krótkometrażowej koprodukcji polsko-amerykańskiej „Small Fry”. W ostatnim czasie zaangażowana w produkcję fabuł: „Soyer” Ł. Barczyka, „Zwierzęta” G. Zglińskiego, „Pomiędzy słowami” U. Antoniak oraz serialu „Ultraviolet” dla Sony Pictures Television.

Ukończyła PWSFTviT w Łodzi na Wydziale Sztuki Operatorskiej. Jako autorka zdjęć brała udział w ponad 30 projektach filmowych (filmy fabularne, dokumenty, spektakle teatralne i telewizyjne). Współpracuje z reżyserem, Łukaszem Barczykiem – realizowała zdjęcia do „Hiszpanki”, „Italiani”, „Nieruchomego poruszyciela” czy najnowszego filmu Barczyka, dyplomu fabularnego Wydziału Aktorskiego PWSFTviT – „Soyer”. Laureatką nagrody za zdjęcia na Festiwalu Filmów Słoweńskich za film „Tea” (2007).

Jest absolwentką Wajda School, w której kształciła się w zakresie kreatywnej produkcji filmowej. Zaczynała swoją karierę w branży filmowej w firmie dystrybucyjnej Mayfly w Warszawie – na początku w dziale sprzedaży, później w dziale zarządzania projektami, a w końcu została partnerem biznesowym. W ciągu ośmiu lat spędzonych w Mayfly stworzyła pierwszą serię filmów LGBT w Polsce oraz rozszerzyła działalność firmy, zaznaczając jej obecność na rynku VOD i w telewizji. W 2012 roku postanowiła skoncentrować się na promowaniu niszowego, polskiego kina i założyła firmę MEDIA MOVE. 

Edukator i animator kultury. W Fundacji Legalna Kultura prowadzi działalność edukacyjną z zakresu prawa autorskiego, legalnych źródeł kultury w sieci i bezpieczeństwa w Internecie. Bada przemiany zachodzące na styku kultury i technologii, a także zmiany modeli korzystania z zasobów sieci. W ramach kampanii społecznej Legalna Kultura realizował projekty Kultura Na Widoku i Otwarte Drzwi Do Kultury.

Na ekranie zadebiutowała w 1993 roku w obrazie „Goodbye Rockefeller”. W 1994 roku ukończyła z wyróżnieniem PWST w Warszawie. Za tytułową kreację w dramacie „Róża” Wojciecha Smarzowskiego otrzymała nagrodę Orła, stając się jedną z najpopularniejszych aktorek w kraju. Światowy rozgłos przyniosła jej rola Wandy Gruz w „Idzie” Pawła Pawlikowskiego. Razem z reżyserem i partnerującą jej na ekranie Agatą Trzebuchowską, pojawiła się w Los Angeles, zdobywając pierwszego w historii polskiego kina Oscara za Najlepszy film nieanglojęzyczny.

Członek Europejskiej Akademii Filmowej. Od 2007 do 2016 roku pełniła funkcję dyrektora artystycznego festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty. Tworzyła program imprezy, rozwijała wydarzenia branżowe. Od września 2016 pełni funkcję Dyrektora Programowego Transatlantyk Festival. Od lat pomaga także polskim producentom i reżyserom w tworzeniu międzynarodowej strategii dla ich filmów, dzieląc się z nimi swoimi kontaktami i doświadczeniem.

Krytyk filmowy i teatralny, absolwent filmoznawstwa UJ. Wykłada w PWSFTViT w Łodzi. Dyrektor programowy Festiwalu Kino na Granicy w Cieszynie, od 2010 roku zasiada w kapitule Paszportów „Polityki”. Juror festiwali filmowych m.in. w Montrealu, Karlovych Varach, Pogoricy. Autor bestsellerów: „Flirtując z życiem” – rozmowa z Danutą Stenką (2013), „Aktorki. Spotkania” (2012), „Aktorki. Portrety” (2015).

Doktor nauk humanistycznych ze specjalnością nauki o sztuce, filmoznawca, wykładowca wyższych uczelni, członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Koła Piśmiennictwa Filmowego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. W kręgu jego akademickich zainteresowań są: historia filmu polskiego, analiza dzieła filmowego, proces i organizacja produkcji filmowej oraz komunikacja interpersonalna. Autor książki „Kino Juliusza Machulskiego”.

Filmoznawca, eseista, publicysta. Krytyk filmowy, piszący też o literaturze i sztukach wizualnych. Publikuje m. in. w „Tygodniku Powszechnym”, „Gazecie Wyborczej”, „Oko.press”, „Aspen Review”. Współautor i redaktor wielu książek filmowych, ostatnio (wspólnie z Łukaszem Rondudą) „Kino-sztuka. Zwrot kinematograficzny w polskiej sztuce współczesnej”.

Absolwent reżyserii PWSFTviT w Łodzi oraz Międzywydziałowych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim Wykładowca STUDIO PRÓB w Szkole Wajdy i Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Otrzymał wiele nagród na polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych, jego krótkometra- żowy „Melodramat” brał udział w festiwalach na całym świecie i zdobył blisko 30 nagród, a debiut fabularny „Bez wstydu” otrzymał CIVIS Media Prize 2013 dla najlepszego filmu europejskiego poruszającego temat tolerancji oraz uczestniczył w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Karlowych Warach.

Reżyser, scenarzysta, malarz i kompozytor. Absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Twórca trzech filmów fabularnych i autor kilkudziesięciu teledysków dla polskiej i zagranicznej sceny muzycznej. Dwukrotny laureat nagrody za najlepszy teledysk w Europie.

Krytyk, tłumacz, redaktor, teoretyk filmu. Wykładowca PWSFTViT w Łodzi. Pięciokrotnie nominowany do nagrody PISF w kategoriach: książka o filmie oraz audycja radiowa/program telewizyjny. Współzałożyciel think-tanku „Restart”. Autor monografii „Nie-całość. Žižek, Dolar, Zupancic”. Współredagował publikacje o twórczości Terry’ego Gilliama, Braci Quay, Waleriana Borowczyka i o surrealizmie w kinie polskim. Współpracował z Canal+, MFF T-Mobile Nowe Horyzonty i Krytyką Polityczną.

Ekonomista, specjalista od zarządzania i finansowania kultury. Współzałożyciel i szef poznańskiego Tongariro Releasing, firmy dystrybucyjnej specjalizującej się w kinie LGBT. Od 2012 roku prowadzi też serwis VOD o tym samym profilu, outfilm.pl. Pracował jako trener Narodowego Centrum Kultury i niezależny doradca dla instytucji kultury.

Filmoznawczyni, krytyczka filmowa, kinomanka. Doktorantka w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego. Redaktor naczelna portalu „Reflektor. Rozświetlamy kulturę!” oraz koordynatorka Klubu Filmowego Ambasada. Wierzy w film jako prawdę subiektywną, nie wierzy natomiast reżyserom w ani jedno słowo, dopóki nie jest ono wyrażone obrazem. Fanka dobrze opowiedzianych historii.

Kulturoznawczyni, psycholożka i krytyczka filmowa, specjalizuje się w kinie Azji i kostiumach filmowych. Współtworzyła Linię Filmową dla wydawnictwa Korporacja Ha!art. Selekcjonerka programowa i współorganizatorka Festiwalu Filmowego Pięć Smaków. Tłumaczka i redaktorka książki „Za różową kurtyną. Historia japońskiego kina erotycznego”. Redagowała pozycje: „Nie tylko Bollywood”, „Władczynie spojrzenia”, „Oblicza kina queer”, publikowała w „Kinie”, „Ekranach”, „Dwutygodniku”.

Doktor nauk humanistycznych, kulturoznawca, krytyk. Publikował m.in. w „Kinie”, „Panoptikum”, „Kulturze Liberalnej”, „Czasie Kultury”, „Magazynie Filmowym SFP” oraz w serwisach Stopklatka i Filmweb. Wyróżniony w konkursach im. Krzysztofa Mętraka oraz „Powiększenie” Filmweb’u. Interesuje się przemianami kina współczesnego, zwłaszcza polską kinematografią po 1989 roku. Autor bloga Bliżej Ekranu, nominowanego do tegorocznych nagród PISF.

Absolwent reżyserii PWSFTviT i w Szkole Wajdy. Autor wielokrotnie nagradzanych teledysków. Tworzy filmy fabularne i eksperymentalne. Wykładowca na warsztatach Tender Metropolis oraz w Szkole Teledysków. Jego fabularny debiut „Jerry”, znalazł się w konkursie głównym festiwali: Młodzi i Film, Kameralne Lato, Konkursu Młoda Polska, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Warszawski Festiwal Filmowy.

Kulturoznawca, dziennikarz, krytyk filmowy. Absolwent kulturoznawstwa w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował Film&Media na Uniwersytecie w Amsterdamie. Ukończył studia podyplomowe: „Szkoła kina. Dziennikarstwo filmowe” w Collegium Civitas. Doktorant w Instytucie Sztuki PAN. Interesuje się polskim kinem po 1989 roku i europejskim kinem autorskim. Współpracuje z festiwalami filmowymi, prowadzi spotkania z twórcami, pisze teksty o filmie i kulturze do magazynów oraz portali internetowych m.in. „Kina”, „Dziennika. Gazety Prawnej” czy Onet. pl. Pracował jako redaktor „Hali odlotów” w TVP Kultura i „Kocham kino” w TVP2. Koordynator programowy Cinemaforum w Warszawie. Współpracuje z redakcją TVP Kultura.

Adiunktka w Zakładzie Historii i Teorii Filmu UŁ. Prowadzi zajęcia z wiedzy o filmie i historii filmu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Sekretarz Komisji Rewizyjnej Łódzkiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Od października 2007 opiekunka Koła Naukowego Filmoznawców UŁ. Aktywistka feministyczna, współpracuje m.in. z Nieformalną Grupą Łódź Gender.

Rocznik 1977. Absolwent i obecnie adiunkt PWSFTviT w Łodzi. Twórca filmów animowanych. Współtwórca efektów specjalnych do filmu „Piotruś i Wilk” (Oscar). Współpraca reżyserska filmu animowanego „Świteź”. Pomysłodawca i realizator ogólnopolskiej akcji filmowej „Najgorsze filmy świata”. Od 2010 wykładowca w Polsko-Japońskiej Szkole Technik Komputerowych. Autor książki „Stracone dusze – amerykańska eksploatacja filmowa 1929–59”. Znawca kina klas B, obecnie pracuje nad drugim tomem historii exploitation film.

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Wyższej Szkoły Przedsię- biorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. W latach 2001–2005 producentka Festiwalu Filmowego i Artystycznego „Lato Filmów” w Kazimierzu Dolnym. Współpracowała przy produkcji filmów dokumentalnych. W latach 2008–2015 pracowała w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej, w tym jako Pełnomocnik Dyrektora PISF ds. Upowszechniania Kultury Filmowej i Promocji. Z ramienia PISF koordynowała także programy: rekonstrukcji cyfrowej filmów i modernizacji kin, szkolnictwa zawodowego, organizację festiwali filmowych. Obecnie Zastępca Dyrektora Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego, gdzie nadzoruje m.in. digitalizację i cyfryzację.

Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim, reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Wyreżyserowała m.in. „Córki dancingu” (nagroda za debiut reżyserski lub drugi film na Festiwalu Filmowym w Gdyni), „Viva Maria!” (nagroda w Konkursie Polskich Filmów Krótkometrażowych na MFF T-Mobile Nowe Horyzonty) czy „3 Love” (Złoty Off na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Niezależnych OFFensiva).

Krytyk filmowy i operowy. Publikuje w „Kinie”, „Ekranach”, „Tygodniku Powszechnym”, „Dwutygodniku” i „Kulturze Liberalnej”. Współpracuje z Festiwalem Filmu i Sztuki Dwa Brzegi oraz z FF w Gdyni. Współautor prac zbiorowych o historii kina, m. in. „La doble vida de Krzysztof Kieślowski”. Dwukrotny laureat III nagrody w Konkursie im. Krzysztofa Mętraka (2015, 2016). Stypendysta Polonia Foundation of Ohio (w ramach studiów filmoznawczych na Cleveland State University).

Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Był prezesem Stowarzyszenia Film 1,2. Zrealizował cykle filmów „Jak zrobić film” (2010) oraz „Muzykoteka Szkolna” (2011). Jego dokumenty „Dziennik z podróży” (2013), „Koniec lata” (2010), „7 x Moskwa” (2005) były prezentowane i nagradzane na wielu festiwalach. W 2016 roku zdobył nominację do Europejskiej Nagrody Filmowej za dokument kreacyjny „21 x Nowy Jork”.

Pisze, opowiada i uczy o kinie: prowadzi spotkania autorskie, współtworzy edukacyjne audycje i cykle filmowe, współpracuje z magazynami „Kino” i „FilmPRO”. Przygotowuje doktorat o filmach dotyczących powstania warszawskiego. Kino traktuje jako wspaniałą syntezę wszystkich sztuk. W procesie edukacyjnym używa więc różnorodnych metod, by wraz z uczniami wciąż na nowo odkrywać, jak piękną przygodą i świetną zabawą może być sztuka.

Redaktor czasopisma o tematyce audiowizualnej „EKRANy”. Doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się filmowym modernizmem i jego przejawami w polskim kinie, a także przemianami współczesnego kina artystycznego.

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz kulturoznawstwa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest dyrektorem ds. PR, promocji i marketingu w firmie dystrybucyjnej M2Films. Prowadziła kampanie promocyjne filmów tj. „Ja, Daniel Blake”, „O dziewczynie, która wraca nocą sama do domu”, „Pentameron”, „High-Rise”, „Slow West” czy „Królestwo” oraz polskich produkcji: „Kamper” czy „Królewicz Olch”.

Dziennikarz, kulturoznawca, promotor kultury. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wyróżniony w konkursie im. Krzysztofa Mętraka. Publikował w „EKRANach”, „Gazecie Wyborczej”, „Co Jest Grane 24” czy w „artPapierze”. Dziennikarz „Na horyzoncie” przy MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, redaktor naczelny „Re:Produkcji” przy MFPF Regiofun. Zaangażowany w organizację m.in. 48 Hour Film Project oraz Ars Independent Festival.

Krytyk filmowy, dziennikarz. Od 2008 roku współpracownik portalu Filmweb.pl, od 2013 jego redaktor naczelny. Absolwent filmoznawstwa na UAM w Poznaniu, laureat Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka (2008) oraz nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa (2015). Publikował m.in. w „Filmie”, „Kinie”, „Machinie”, „Tygodniku Powszechnym”, „Przekroju”, „K MAG”. Prowadził również dział filmowy w miesięczniku „Maxim”.

Kulturoznawca, dziennikarka filmowa i telewizyjna. Współpracuje z m.in. „Kinem”, „Filmem&TVKamerą”, „Dziennikiem.pl”, „Magazynem SFP”, „Kalejdoskopem Kulturalnym” w Łodzi, „Zwierciadłem”, „Wysokimi Obcasami”, „Harper’s Bazaar”. Relacjonuje międzynarodowe festiwale filmowe. Organizatorka III Festiwalu Filmu Polskiego w Londynie oraz Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi. Wykładowczyni w Szkole Wajdy. Jurorka i członkini FIPRESCI, SFP oraz Europejskiej Akademii Filmowej.

Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej, Wydziału Wiedzy o Teatrze. Zaczynała jako dziennikarz radiowy, z branżą filmową związana od 10 lat. Obecnie odpowiedzialna za działania PR filmów dystrybuowanych przez Kino Świat.

Współpracuje jako dziennikarka z magazynami „Kino”, „Magazyn FilmPro”, „KMag”, „Magazyn Filmowy SFP” oraz „Senses of Cinema”. Od kilku lat relacjonuje dla polskich mediów najważniejsze festiwale filmowe m.in. w Cannes, Berlinie, Locarno, San Sebastian oraz Rotterdamie. W 2015 roku założyła „SPARK Magazine” publikujący teksty o kinie artystycznym, eksperymentalnym i dokumentalnym. Obecnie pracuje przy produkcji filmu „Wilkołak” Adriana Panka.

Doktor w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ. W kręgu jego zainteresowań znajduje się tzw. archeologia mediów (badanie kultur martwych technologii), historia polskiej kultury popularnej oraz współczesny przemysł filmowy. Pisze do „EKRANów”, „Kultury Popularnej”, „Iluminace. Journal for Film Theory, History, and Aesthetics”. Członek komitetu European Network for Cinema and Media Studies i Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Kieruje Działem Edukacji Filmowej w NCKF w Łodzi. 

Doktor, adiunkt na Wydziale Operatorskim i Realizacji TV PWSFTviT w Łodzi, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Filologiczny). Prowadzi zajęcia m.in. z literatury powszechnej, komunikacji społecznej, teorii kultury wizualnej oraz teorii mediów. Od 2009 kierownik Wydawnictwa PWSFTviT, redaktorka licznych prac naukowych i artystycznych; autorka tekstów z teorii literatury i mediów. Współpracuje m.in. z czasopismem „Images”.

Dziennikarz, publikuje w „Pani”, „Wprost”, „Zwierciadle”, „ Gali, „Przeglądzie” i w weekendowym wydaniu Gazeta.pl. Był redaktorem w Onet.pl i redaktorem naczelnym portalu Stopklatka.pl. Nominowany do nagrody PISF 2017 w kategorii krytyka filmowa. Współpracownik licznych imprez filmowych, wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. Miłośnik kultury Iranu.

Reżyser, scenarzysta. Były gitarzysta i basista w formacjach rockowych w Szwajcarii, gdzie mieszkał przez 15 lat. Absolwent reżyserii w PWSFTviT w Łodzi pod artystyczną opieką Krzysztofa Kieślowskiego. Zdobywca nagród na międzynarodowych festiwalach, m.in. na 61. FF w Wenecji za szwajcarsko-belgijski debiut fabularny „Cała zima bez ognia”, który był także szwajcarskim kandydatem do Oskara w 2005 r. Drugi kinowy film „Wymyk” zdobył w 2011 r. główne nagrody na festiwalach w Wilnie, Gdyni i Warszawie. Współtwórca seriali: „Londyńczycy”, „Paradoks” oraz „Zbrodnia”.